Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Nu har jag använt min nya fina Wrapsody Baby Breeze två långpromenader och fått ont i ryggen (framförallt ländryggen) - så något måste jag göra fel när jag knyter... Tidigare har jag använt min Sino trikåsjal och burit min son på magen (dubbelt omslutet kryss, tror jag det heter) och då aldrig fått några klänningar i ryggen. Nu har jag knutit också på magen (omslutet kryss tror jag det heter... "Wrap cross carry") men på något sätt känns det som att banden där nere knyts mer i midjan/över ländryggen, medan de när jag knöt i Sinon kom mer på höfterna. Jag har varit noga med att barnets rumpa hamnat i min navelhöjd. Kan ni komma med några tips på vad jag ska tänka på, så vore jag supertacksam!

Tack för hjälpen!
Knyter du för löst så det blir svajigt? Vilken knut gör du på ryggen? Jag har burit i omslutet på ryggen med mina tidigare barn, men tyckte inte det kändes bra nu med liten plutt. Han kom för långt ner. Det blev förvisso inte direkt för tungt, men ändå obehagligt. Jag knyter ofta omsluten ryggsäck (kolla på edenbabys hemsida om instruktioner för den).

Jag tror en bild vore bra, det blir lättare att tipsa då!
mimpen skrev:Knyter du för löst så det blir svajigt? Vilken knut gör du på ryggen? Jag har burit i omslutet på ryggen med mina tidigare barn, men tyckte inte det kändes bra nu med liten plutt. Han kom för långt ner. Det blev förvisso inte direkt för tungt, men ändå obehagligt. Jag knyter ofta omsluten ryggsäck (kolla på edenbabys hemsida om instruktioner för den).

Jag tror en bild vore bra, det blir lättare att tipsa då!
Tack för ditt svar! Jag försöker knyta så fast jag kan, så det känns inte svajigt. Lillen (nu 7,3 kg) sitter jättebra och sjunker inte ned djupt i sjalen som han gjorde i Sinon. Jag knyter dubbelknut på sidan av magen, tänkte att det blir mer avlastningsyta om jag knyter fram på magen istället för på ryggen. Sjalen är 5,5 m men jag har även en 4,7 m (gås) som jag skulle vilja kunna använda. Dock är jag rädd för att få ännu mer ont i ryggen om jag knyter knuten på ryggen...

Konstigt att det inte gjorde alls ont i Sinon. I den kändes det dock som att lillen, när ha passerat 7 kg, sjönk för långt ned och därmed blev jag rädd att han inte skulle få ordentligt med luft.

Vet inte riktigt om jag vågar knyta på ryggen ännu, tycker det känns skönt att ha koll på honom litet grand...

Tyvärr svårt att ordna bild nu, men ska försöka om tillfälle ges!
Hur högt du får knuten beror på hur barnet sitter, har du testat att sätta barnet olika högt upp? Sprider du ut tyget ordentligt över axlar och rygg? Eller testa olika knytningar och se vilka du gillar (omslutet kryss, dubbelt omslutet kryss, dubbelt kryss...) Testa att knyta fram, bak eller på sidan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?