Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,
jag har en Beco Butterfly II som jag brukar bära sonen (11 månader, 9 kg) på ryggen i. Det funkar finfint, både hemma och ute, men däremot vet jag inte hur jag ska få ur honom igen när vi är någonstans där det inte finns någon säng eller soffa... Någon som har tips?
Samma sak undrar jag med mei tai. Jag har en BB-tai som jag nu bär på magen och höften i och jag vill även testa att bära på rygg med den, men då vet jag inte heller riktigt hur jag ska få sonen ur igen. Han kan inte stå själv stabilt än tyvärr...

Tacksam för tipps! :)
Jag har brukat lossa på sjalen/selen/MTn och sedan liksom låtit barnet hasa lite framåt, mot höften på mig och sedan nedför mitt ben, hela tiden med ett stadigt tag i/om barnet så klart! :D

Lite svårt att förklara utan bilder dock... :hmm:
CrazyMagpie skrev:Jag har brukat lossa på sjalen/selen/MTn och sedan liksom låtit barnet hasa lite framåt, mot höften på mig och sedan nedför mitt ben, hela tiden med ett stadigt tag i/om barnet så klart! :D

Lite svårt att förklara utan bilder dock... :hmm:

Så gör vi också!
Kanske ska tillägga att när jag burit i sele så brukar jag ta av axelbanden helt när jag ska lyfta ned barnet och låta selen hänga runt midjan bara.
MT har jag burit i så sällan, men jag skulle nog göra samma där.
Sjalarna vill jag inte gärna ha släpandes där det är smutsigt så då brukar jag försöka samla ihop den uppknutna sjalen så gott det går och hålla fast den mellan benen medan jag lyfter ned barnet, men är man där det är rent är det ju bara att låta den falla och sedan lyfta ned barnet i lugn och ro! :D
Med Beco II sitter ju barnet "säkert" i selen så det går att lossa midjebältet, dra selen med barn fram mot höften och sedan lossna selen helt och lyfta ner hela paketet. Alternativt lossa midjebältet och flytta barnet till mage. Sätta på axelbanden och öppnan spännena och ta ur från magsidan. Det har nog hänt att jag även tagit av hela selen direkt från ryggen och lyft hela paketet i axelbanden så att hon hängde där som i en fallskärmssele, liksom.

Med Mei Tai kan man köra hasmetoden runt till armhåla eller mage och lyfta ner där. Eller böja sig fram och plocka ner barnet över höften såsom CrazyMagpie beskriver.

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?