Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har införskaffat en bärsjal från Babylonia, Tricot-slen.
Har lärt mig den lättaste knytningen som finns med i beskrivningen för just nyfödd. Min tjej är nu 1 månad och väger 4 kg.
Efter en stund med denna knytning så sitter hon inte alls bra utan trillar ut med huvud och eller armar. På det här sättet går det inte att göra någonting i hemmet.
Jag blir rätt besviken på det jag läst att många tycker väldigt mycket om Tricot-slen. Kanske gör jag något fel i knytningen?
Ge mig tips om era erfarenheter.
Min första sjal var en Tricot Slen. :)

Det jag kommer ihåg från mina första trevande försök var att jag knöt alldeles för löst. Fast jag tyckte att jag knöt hårt så töjde det liksom på sig efter bara en liten stund och så var hela knytningen åt skogen. Jag upplevde samma sak med andra trikåsjalar jag provade också så jag kan tänka mig att det är så för dig också.
Har du henne upprätt eller i vagga?
Fluffboll skrev:Min första sjal var en Tricot Slen. :)

Det jag kommer ihåg från mina första trevande försök var att jag knöt alldeles för löst. Fast jag tyckte att jag knöt hårt så töjde det liksom på sig efter bara en liten stund och så var hela knytningen åt skogen. Jag upplevde samma sak med andra trikåsjalar jag provade också så jag kan tänka mig att det är så för dig också.
Har du henne upprätt eller i vagga?
Tack för svar!
Jag har henne i upprätt ställning. Det är kanske så att jag då knyter alldeles för löst...
Det är nästan så att man får ta till hjälp för varje gång det ska till att knytas. Klarar ni det själva?
De första gångerna jag skulle stoppa ner Axel i sjalen ville jag också ha hjälp. Det var liksom så himla mycket tyg och bebis precis överallt så det kändes som om jag skulle råka stoppa ner honom nånstans där han inte satt fast liksom. :lol:
Fast man vänjer sig snart, öva öva öva öva öva är grejen med sjal. :D
Knyter du fast henne eller stoppar du ner henne efter att du knytit färdigt? Det senare är lättare men jag har för mig att det är det tidigare som står i tricot slens instruktioner. Kolla knytbeskrivningarna på sjalbarns förstasidan. :)
hörnsten skrev:Knyter du fast henne eller stoppar du ner henne efter att du knytit färdigt? Det senare är lättare men jag har för mig att det är det tidigare som står i tricot slens instruktioner. Kolla knytbeskrivningarna på sjalbarns förstasidan. :)
Det är den första varianten som står för nyfödd i instruktionerna. Det är nog ganska svårt att få den tight med en trikåsjal. Det finns säkert någon som kan förklara hur man kan knyta upprätt med en nyfödd där man knyter sjalen först, men jag gjorde det inte själv förrän min dotter var några månader och kunde ha benen utanför.
Jag skulle inte rekommendera en tricot slen till en nybörjare, utan kanske en sino eller allra helst en WBS, mycket stadigare trikåsjalar. Jag upplever tricot slen som sladdrig och svår att få till, och jag anser mig som en van sjalare. Det är en toppensjal när man väl fått in tekniken, och det är tyvärr det rör sig om, teknik. Alla sjalar har sin charm, sin egenhet och ingen sjal är den andre lik.
Det är en följsam sjal som måste knytas hårt, tyvärr.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?