Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carran
Jag lyckades aldrig bära Agnes på ryggen i sjal utan gick över till sele när det var dags för ryggbärning. Men med den här bebisen vill jag så gärna få till det och frågar därför efter tips redan nu. Jag tror jag väntade lite för länge innan jag på allvar började träna med Agnes för hon bara stretade emot och ville inte alls vara stilla så att jag hann med att knyta. Vilken knytning tycker ni att jag ska börja med?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ryggsäck :tumup: Går snabbt och barnet hinner inte hitta på så mycket tokigheter medan man knyter.
Användarens profilbild
Av Helma
Ryggsäck är enkelt, bäst med tibetanks avslutning. Men man måste öva och öva och öva, det är ju vana både för bäraren och barnet som gäller. Lisa satt inte på ryggen ordentligt förrän hon var närmare ett år. Jag trivs i och för sig med att bära barnet på magen :D
Av carran
Ryggsäck alltså, då ska jag kolla in den och börja öva lite för mig själv utan barn så ökar väl chansen att jag får till det även med en sprattlande liten knodd på ryggen :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och då rekomenderar jag att svinga upp barnet och sjalen på samma gång, så är sjalen redan på plats. Sjalen över dina axlar och se till så att det är tyg under rumpan på barnet, sedan är det viktigaste att se till att dra åt ordentligt i överkant. Edenbaby har bra instruktioner. :tumup:
Av linamh
mari_tres skrev:Och då rekomenderar jag att svinga upp barnet och sjalen på samma gång, så är sjalen redan på plats. Sjalen över dina axlar och se till så att det är tyg under rumpan på barnet, sedan är det viktigaste att se till att dra åt ordentligt i överkant. Edenbaby har bra instruktioner. :tumup:
Inte för att jag kan knyta på ryggen, men när jag testade igår med ryggsäck med en rätt kort sjal (3,7) så verkade det mycket lättare än när jag testade med en 4,6a som jag har på magen.
Av MittNyaJag
Jag har fortfarande inte fått till ryggsäckarna och då har jag haft liten på ryggen i ett halvår nu... :oops: Däremot tycker jag att SHBC(?) är enklare att få till så den använder jag!
Användarens profilbild
Av zandrama
För mig tog det mycket längre tid att lära mig ryggsäck än omslutet. Omslutet knyter jag i pricip i sömnen nu, medan ryggsäcken fortfarande kräver koncentration och extra kollar. Jag fick helt enkelt inte sjalen att "fastna" under rumpan på bebin, utan den åkte upp till nacken, vilket kändes farligt. Vid omslutet korsar man sjalen under rumpan på bebisen, vilket gör att den inte kan åka upp.

Har du möjlighet att gå på sjalträff så kan du säkert få hjälp där.
Av MittNyaJag
linamh skrev:SHBC är vad?
Secure Hig Back Carry. Det är väl typ omslutet, fast man sluter bara om ena halvan? Behövs iaf inte lika lång sjal som för omslutet så min favvo räcker precis. ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?