Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av korell
hej

4 veckor gamla zelda vill absolut inte sitta mage mot mage elleröverhuvudtaget bli buren vänd mot mamma och pappa.
Så vi har försökt bära i budda i vår elastiska långsjal, men det blir inte bra. Stor tygblöja och korta små ben verkar göra det omöjligt att få till.

Så vi bär som "mage mot mage" , med benen hängande fast vi vänder henne utåt. Funkar bra men nu sitter hon ju som i en babybjörn, försvinner inte hela vitsen med att bära ergonomiskt nu när vi gör så här?

Något tips på annan framåtvänd ställning för en sån liten bebe

Lo
Användarens profilbild
Av diddeldi
korell skrev: Så vi bär som "mage mot mage" , med benen hängande fast vi vänder henne utåt. Funkar bra men nu sitter hon ju som i en babybjörn, försvinner inte hela vitsen med att bära ergonomiskt nu när vi gör så här?
jo tyvärr gör det det. nån typ av buddha är nog bäst att försöka få till i alla fall...

vågar du testa utan blöja? bebisar kissar ganska sällan när de sitter i sjalen.
Användarens profilbild
Av korell
Tack för snabbt svar.

Jag tror vi testar blöjfritt när hon vaknar, Kissar hon så kissar hon :)
Användarens profilbild
Av Mia
Japp vitsen med att bära ergonomiskt försvinner.. Och jag skulle inte rekomendera att bära en så liten bebis som inte ens kan stödja huvudet själv, framåt överhuvudtaget. Antagligen är det ngt annat som gör att hon inte vill sitta mage mot mage. Är hon mätt när ni provar? Sitter blöja och kläder bra? Är sjalen rätt knuten, hårt/löst? Bökar ni för mycket innan hon väl kommer på plats? Blir hon för varm? Vilken knytning använder ni och hamnar hon bekvämt? Har det gått bra tidigare men ändrat sig nu?
Testa att bära när hon är mätt och ska sova och bär henne på armen eller sitt med hemme i knät och lek när hon ska vara vaken. Då kan hon förknippa sjalen med vila och mys.. En tanke så länge i alla fall.

Budda ställning är den enda ergonomiska, framåtvända ställningen.

http://www.sjalbarn.se/BuddhaTrika.htm
Användarens profilbild
Av korell
Antagligen kan det vara som du säger, att ngt annat gör att hon inte trivs.
Gör vi ett försök med mage mot mage och hon kinkar så tystnar hon oftast om man vänder henne. Det skulle vara om det klämmer mot magen eller benen när hon sitter vänd mot oss? Kanske borde testa utan blöja även här.... :?:

Trött och hungrig kan i allafall uteslutas.
Fler tips någon?
Användarens profilbild
Av diddeldi
testa att gå ut och gå en sväng också! eller runt i lägenheten/huset. det brukar vara skönt när det gungar lite. gärna lite sång till också :D
Användarens profilbild
Av korell
Vi knyter som det står under knytinstruktioner här på sidan, men jag kan tänka mig att knytningen inte blir helt hundra :lol:
Men så illa blir det inte heller så jag vet inte om det är det.
Tycker det går relativt smidigt att stoppa i henne.

Tja, det kanske är bättre att försöka vänja henne vid mage mot mage än att låta henne åka framåt? ialla fall tills vi får till ngn budda.
Svårare än jag trodde det här :D
Användarens profilbild
Av korell
Japp gunget gillas skarpt :)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Halvligga i vagga, har ni testat det? Annars: har ni provat att gå ut, utomhus. Luftbytet, lite vind i ansiktet och rörelse har funkat här när G protesterat. De små kan ju behöva vänja sig vid sjalen... precis som vid så mycket annat. Jag har också varit frestad att vända på Gabriel, fast man inte ska. Men så tänker jag att det är helt enkelt inte ett alternativ, vänjer han sig vid det så kanske han aldrig vill sitta åt rätt håll igen. :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
Sätter ni fast huvudet med sjalen så kan det vara så enkelt som att det är det hon inte gillar. Freja hatar att sitta fast med huvudet om hon inte sover eller är väldigt trött.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Kristina skrev:Sätter ni fast huvudet med sjalen så kan det vara så enkelt som att det är det hon inte gillar. Freja hatar att sitta fast med huvudet om hon inte sover eller är väldigt trött.
Japp, stämmer här hemma också och har gjort från start
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?