Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär nästan bara på ryggen numera, mest i Manducan. Bar ganska länge i sjal med ryggomslut, men jag fick ont i mellanryggen. Det får jag inte med manducan, vilket är bra. Dock lite tråkigt att tänka tanken att sjalbärandet är slut... Nån som har några tips?
Av Ponyo
Precis det hade jag också problem med. Så jag sydde en MThybrid, en mt med avbärarbälte. Funkade klockrent!
Nu när mitt barn är 2,5 år och 15 kilo tungt så har jag testat en kleinsmekker mt, och den får jag inte ont i ryggen av. Men den är mycket bra fodrad i midjebältet (som man knyter)
Ang ryggomslut har jag märkt att det är skönare att bära om jag bara har korsat fram istället för att knyta. Knyter jag fram så känns det tyngre på nåt sätt.
Jag vet inte hur du lyckas med dina knytningar men för mej blir de ofta lite löst om lillen inte är riktigt 100 med på att bara gosa och vill ha armarna innanför. När det blir löst så lutar han sig lite bakåt å så får jag kompensera med att luta mej lite framåt o då får jag ont i ryggen.

Det problemet uppkommer inte då jag använder sele.

kan du ha samma problem som jag? Att du "bara" behöver knyta lite "bättre".

Jag fick till en kanonknytning för nån vecka sedan och den blev inte alls tung i ryggen fastän jag bär nästan ingenting nu.
telistant skrev:Jag vet inte hur du lyckas med dina knytningar men för mej blir de ofta lite löst om lillen inte är riktigt 100 med på att bara gosa och vill ha armarna innanför. När det blir löst så lutar han sig lite bakåt å så får jag kompensera med att luta mej lite framåt o då får jag ont i ryggen.

Det problemet uppkommer inte då jag använder sele.

kan du ha samma problem som jag? Att du "bara" behöver knyta lite "bättre".

Jag fick till en kanonknytning för nån vecka sedan och den blev inte alls tung i ryggen fastän jag bär nästan ingenting nu.
tycker att problemet uppstår även om det blir en bra knytning... Men förstår vad du menar!
mari_tres skrev:Ang ryggomslut har jag märkt att det är skönare att bära om jag bara har korsat fram istället för att knyta. Knyter jag fram så känns det tyngre på nåt sätt.
Det är så svårt att få det tight om man gör så tycker jag. Även om jag fäster sjaländen mellan knäna. Hur gör du?
Bubbi skrev:Precis det hade jag också problem med. Så jag sydde en MThybrid, en mt med avbärarbälte. Funkade klockrent!
Nu när mitt barn är 2,5 år och 15 kilo tungt så har jag testat en kleinsmekker mt, och den får jag inte ont i ryggen av. Men den är mycket bra fodrad i midjebältet (som man knyter)
Hmm, intressant! Skillnad mot sele? avbärarbälte - är det att det är ett vadderat höftbälte?
rödsammet skrev:
mari_tres skrev:Ang ryggomslut har jag märkt att det är skönare att bära om jag bara har korsat fram istället för att knyta. Knyter jag fram så känns det tyngre på nåt sätt.
Det är så svårt att få det tight om man gör så tycker jag. Även om jag fäster sjaländen mellan knäna. Hur gör du?
Hoppar och drar :lol:
Alldeles innan man ska knyta i midjan så tar man sjaländarna, sträcker på ryggen och bumpar lite, samtidigt som man drar i sjalen så att det blir tight. Sedan knyter man :tumup:
Av Ponyo
rödsammet skrev:
Bubbi skrev:Precis det hade jag också problem med. Så jag sydde en MThybrid, en mt med avbärarbälte. Funkade klockrent!
Hmm, intressant! Skillnad mot sele? avbärarbälte - är det att det är ett vadderat höftbälte?
En hybrid kan ha utbredbara band upptill, och ser ut som en sele nedtill. Mina har varit vadderade med liggunderlag.
mari_tres skrev:
rödsammet skrev:
Hoppar och drar :lol:
Alldeles innan man ska knyta i midjan så tar man sjaländarna, sträcker på ryggen och bumpar lite, samtidigt som man drar i sjalen så att det blir tight. Sedan knyter man :tumup:
precis! :D

håller helt med, att bara korsa ger en så mycket skönare knytning!
träna! :tumup:
Jag tror också på att ett avbärarbälte är lösningen. Så var det för mig och till slut använde jag bara min hemsydda MT med höftbälte och utvikbara axelband med mycket sjalkänsla upptill. Långsjalarna som inte har avbärarbälte avlastar tyvärr inte lika bra när man bär ett ganska stort barn.
Användarens profilbild
Av katha
Jag rekommenderar också mt men med vadd i stoppningen, då gör det inte ont om den skulle skära in någonstans. Kolla på den norska marknaden, de flickorna är världsbäst på meitaier(danskorna med). :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?