Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag kan inte få smokingbältet riktigt tajt och högt upp när jag knyter x-omslut rygg. Hur gör ni? Miles har ju aldrig armarna inne i sjalen när jag bär, så det känns som om smokingbältet måste sitta tajt för att hålla honom på plats.
Av Alexandra
Jag ser alltid till att sjalens övre kant ligger högt upp i Tindras armhålor när jag svingar/lyfter över henne på ryggen. När jag fått Tindra upp på ryggen håller jag smokingbältet sträckt hela tiden, jag håller fast den sjalände som jag inte arbetar med mellan knäna. Innan jag sluter om med båda sjaländarna brukar jag se till att smokingbältet sitter bra både under Tindras rumpa och att det sitter kvar vid hennes armhålor och inte kasat ned.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har ju gjort så att när jag drar upp Miles på ryggen (jag kan ju inte svinga) så har jag sjalen för det mesta uppe i nacken, för att sjalen ska komma högt upp, och sen plockar han själv ut händerna. Men egendomligt nog glider den väl ner sedan iallafall, och jag ser inte riktigt vad jag gör heller eller var smokingbältet sitter (kanske jag borde gå fram till en spegel). Ja, jag håller sjalen mellan knäna.
Ibland lossar jag på sjalen och liksom försöker kasta upp den lite högre medan Miles ändå är på min rygg, men det blir inte så bra det heller. Allra bäst går det ju när min man står brevid och kan kolla ifall det sitter högt upp. Sen sätter jag Miles för högt upp på ryggen ibland, och då är det kanske omöjligt för smokingbältet att sitta bra.

Vilken typ av x-omslut gör du, korsar du fram eller gör du en knut? När jag gjorde en knut blev smokingbältet tajtare, men då blev det löst över axlarna sedan och kändes inte så bekvämt som att korsa.
Av Alexandra
Helena skrev:Jag har ju gjort så att när jag drar upp Miles på ryggen (jag kan ju inte svinga) så har jag sjalen för det mesta uppe i nacken, för att sjalen ska komma högt upp, och sen plockar han själv ut händerna.

Vilken typ av x-omslut gör du, korsar du fram eller gör du en knut?.
Kan det va så att han "drar ut" smokingbältet så det blir lösare när han tar ut händerna?

Jag brukar korsa fram, tycker inte om knut (det trycker så obehagligt :? )
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev: Kan det va så att han "drar ut" smokingbältet så det blir lösare när han tar ut händerna?
Ja, det kanske du har rätt i, jag får testa, men jag tycker att jag drar ordentligt i smokingbältet när han väl är uppe.

Hur knyter du ryggsäck förresten, där tycker jag att knuten över bröstet är bra, jag får inte till det med korsat fram vid ryggsäck?
Av Alexandra
Helena skrev: Hur knyter du ryggsäck förresten, där tycker jag att knuten över bröstet är bra, jag får inte till det med korsat fram vid ryggsäck?
Jag knyter nog som vanligt, fast jag bara korsar fram istället. Korsen sitter lite ovanför bysten, och inte som sutemins axelband.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?