Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Christin3
Hur stora barn bär ni i eran sjal ? Har precis betalat en skit snygg Sarah WBB :app: :love:
Så jag funderade lite på hur tungt man kan bära och hur länge orkar man ?! :hmm:

Kram Christine :)
Användarens profilbild
Av sapos
Jag bär min dotter som är över 2½år utan problem, iofs är hon en lätt tjej men vet många som bär tyngre och äldre barn här :D
Av Bäret
Jag har precis knutit loss min femåring på 24 kilo! Henne bar jag på ryggen SHBC i en gås i en halvtimme - sedan var både hon och jag nöjda... Synd bara att jag inte hade insett sjalens förträfflighet när hon var yngre. Annars är det mest trean som blir buren, drygt ett år och närmare 15 kilo.
Användarens profilbild
Av thanisa
Min treåring kan jag bära länge utan problem. Så länge det behövs, en närmare 4 timmars vandring i sydligaste alperna blev det för knappt två veckor sedan. Han var sjuk så han ville inte gå. Min treåring är lätt så det kanske inte säger så mycket. Min sjuåring kan jag också bära länge men efter en halvtimme vill jag att hon går ett tag själv. Vi har ingen våg men skulle gissa att hon väger strax under 20 kg.
Användarens profilbild
Av Elflin
Maken bar Linus i somras i flera timmar per dag på medeltidsveckan. Jag kan bära honom men det vill till att jag får en bra knytning, han väger 16 kg. Linnea väger ju bara 6 kg men henne bär jag nästan hela dagarna.
Användarens profilbild
Av katha
Jag har en 5 åring som jag kan bära lite smått när vi gått långt i skogen eller så. (han väger 19 kg)
Annars har jag ju "lellflisa" på 9 kg som jag bär omkring med i en eller två timmar.
Det beror ju lite på vad man gör.. Är man i skogen sitter hon på ryggen nästan hela tiden. På kvällen vill hon mysa på magen. :heart:
När hon är sjuk vill hon kånkas runt i sjal hela tiden, sätter jag henne på golvet lyfter hon upp armarna och säger ynkligt : öööööhhhhh. :)
Användarens profilbild
Av vovvemor
Mellanbror på 12 kg, precis fyllda två år, bärs ofta och kanske några timmar i sträck? Storasyster på 15 kg (tre och ett halvt år) bärs rätt sällan numera - hon vill itne så ofta - och kanske inte mer än någon timme som mest när det händer. Lillebror är bara en liten skit på fyra och ett halvt kilo så han räknas inte. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?