Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AgnetaO
Har använt Ergon sedan början på året (tidigare ringsjal men tycker han är för tung nu på nästan 9 kg, och Mei Tai ibland)
Men, det som stör mig är....

1. Om jag sätter han på ryggen och han somnar med armarna utanför, så finns det ju inget sätt att få in armarna och öka bekvämligheten. Är väl visserligen så på alla bärsätt.

2. Fläskvalkarna blir enorma! (jämfört med MT iaf) Och skapar ett titthål rakt ner i brallorna....
Jag vet inte om jag sätter bältet fel heller, men även om jag prövar högre och längre ner så tappar jag antingen brallorna eller så kläms höftbenen (trodde aldrig jag hade sånna ben men dom finns där inne nånstans...)

3. Om jag har han på magen har jag jättesvårt att nå bak för att dra fram remmarna och dra åt axelbanden, har jag för korta armar eller vaddå?? Har börjat att inte dra ut dom fullt ut så det går ju lite bättre iaf. Men sen när jag ska ha av ungen så när jag heller inte bak, eller knappt och med liten rörlighet och kraft att kunna dra ut remmarna ur plastmojängerna så att axelremmarna lossar sig lite och så att spännet mellan axelremmarna kommer upp i nacken så att jag kan knäppa upp det.

Jag vet inte om det kanske är bättre att använda Mei Taien, men jag har inte provat att bära honom så länge som jag har gjort i Ergon, dvs. fleeera timmar utan problem. :) Eller är det bara så att Ergon är onödigt dyr då det finns betydligt billigare enklare och bättre medel?? (om så, vågar man säga det till sin sambo som jag övertalade att köpa denna bärsele...?)

Mvh Agneta
Användarens profilbild
Av Sarai
1. Jag vet inte hur gammalt ditt barn är, men har du testat att (när han somnat ordentligt) knäppa upp bröstspännet och dra ner ena axelbandet och försöka lirka det runt armen? Ta en arm/ett axelband i taget och håll stadigt i det andra. Det funkar på min snart ettåring, helst med lite hjälp av en spegel.
2. Ja byxor och höftbälte är ett kapitel för sig. :) Jag har vissa byxor som passar Ergon, andra gör det inte. Bältet ska sitta där det är mest bekvämt för dig.
3. Jag kan bara säga att spännet i axelremmarna på Ergon inte är bra. Jag har sett bättre konstruktioner på andra selar, och där är oftast den vadderade delen av axelremmen längre också. Jag klara det, men jag har också väldigt rörliga armar och sätter bröstremmen högt upp på axelremmen för att kunna nå att knäppa i nacken utan att behöva justera axelremmens längd.
Användarens profilbild
Av AgnetaO
Men om man sätter bröstremmen högt på axelremmen för att nå i nacken så blir ju inte avlastningen maximal.

Jag funderar på att göra om min Ergo, men jag vet inte om jag vågar. Dvs. sprätta upp remmarna som sitter fast i själva bärplattan, och göra dom kortare, om dom sitter längre ner så får jag för mig att jag når bättre, iaf, om han är på magen. Kanske blir fel då om han sitter på ryggen?? Ja shit...

tack iaf

/Agneta
Användarens profilbild
Av Sarai
AgnetaO skrev:Men om man sätter bröstremmen högt på axelremmen för att nå i nacken så blir ju inte avlastningen maximal.
Sant. Det är en avvägning mellan nåbarhet och bekvämlighet. Jag har den så långt ner som jag når.

Jag tror nog mer på att försöka prova en annan sele som sitter bättre, än att sy om faktiskt. Det borde vara hyfsat lätt att sälja en knappt använd Ergo. Har du möjlighet att gå på sjalträff och prova andra selar eller få hjälp med inställningarna till Ergon?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?