Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har fått så mycket bra tips här innan så jag provar igen!
Har just fått hem en didy 4.6 m som jag köpt här på sb. Är gravid och väntar liten om 8 veckor så jag föröker "träna" lite på knytningarna innan. När jag tex gör omslutet kryss så landar slutknuten på ryggen och jag tycker att det är jättesvårt att få till en bra knut. :cry:
Det känns som att tyget inte är så lätt att knyta (glider inte så mycket) och som att det blir väldigt bylsigt när jag knyter bak i ryggen.

Hur gör ni? Det är en didy ellips jag har (suuuperfin :mrgreen: )
Jag brukar oftast bara knyta en vanlig enkelknut och stoppa in ändarna (om det är korta ändar, är det långa ändar gör jag en dubbel) så att den låser sig ändå. Man rör sig ju inte särskilt häftigt med en spädis i sjalen och om det skulle börja glida (vilket det aldrig gjort för mig) så märker man ju det på en gång.

Men det är inget som jag med gott samvete kan rekomendera till någon annan att prova, jag bara berättar att det funkar här :wink: enligt alla knytinstruktioner så ska man ju knyta en dubbelknut (förutom i de fallen man inte gör någon knut alls, då... :hellu:)
man kan börja knyta lite vid sidan av mitten på sjalen så kan man ha knuten i sidan istället. Sen så blir man ju lite mindre efter förlossningen och sjalen blir längre närman använt den ett tag, så det är mycket möjligt att du kommer kunna knyta på magen sen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?