Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tiggebus
Jag har en tjej på snart 4 månader. Hon tycker om att sitta i budda-style men kan hon sitta så hur länge som helst under en dag utan att få ont i kroppen? Kan jag ha henne rygg mot min mage med benen hängandes? Läste nånstans att det är big no-no. När jag knyter sjalen får jag henne alltid så långt ner, nån som har tips på hur jag ska göra för att hon inte ska kana ner. Många frågor det här :roll: Hoppas att nån vill hjälpa mig :help:
Användarens profilbild
Av Foxan
tiggebus skrev: Kan jag ha henne rygg mot min mage med benen hängandes? Läste nånstans att det är big no-no.
Tjä, "no-no" och "no-no"... Hoppediz är emot framåtvända bärandet, men MobyWrap tycker att det är Ok. Risken är att man överstimulerar ett litet barn, och sedan finns ju också visa anatomiska skäll: barnets ben är inte i "grodpositionen" och trycket skappas runt könsorganen.
tiggebus skrev: När jag knyter sjalen får jag henne alltid så långt ner, nån som har tips på hur jag ska göra för att hon inte ska kana ner.
Låter som du knyter inte tillräckligt hårt. Alla gör det från början ;)

Vad har du för sjal? Är den vävd eller elastisk?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
ang. budda positionen vet jag inte hur länge de kan sitta så.
men att hon hamnar för långt ner beror aldeles säkert på att du knyter för löst som foxy skriver. Det är svårt att knyta för hårt, då kommer lillan att klaga, så var inte rädd för att sträcka lite extra!

lycka till!
Användarens profilbild
Av tiggebus
Vad har du för sjal? Är den vävd eller elastisk?[/quote]

Jag har en trikåsjal.
Jag antar att jag är för feg när det gäller att knyta hårdare. Är ju rädd att hon ska få ont. Men som sagt då lär hon ju protestera :wink:
Användarens profilbild
Av Foxan
Just precis :)

Perfekta knytningen kommer snart, jag lovar!
Själv hade jag Björnen hängandes "under midjan" hela första själpromenaden. Fick stödja honom med händer näst hela tiden - var så rädd att knyta om med honom i sjalen (visste inte ens att man kan göra det) ;)

Gu, vad tiden går! :) LYCKA TILL!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?