Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sonja
Min favorit just nu är omslutet kryss (tror jag den heter) för det är så enkelt att få den lagom knyten då.

Men när man ska ut vill man ju gärna ha sjalen knuten klar så man slipper stå och dra sjalen efter skitig asfalt tex medan man knyter. Men vilken knytning kan man göra så med?
Användarens profilbild
Av amöba
Min favorit är dubbelt x. Titta under knytinstruktioner på sjalbarn.se!
Användarens profilbild
Av sonja
tar det lång tid att lära sig hur hårt man måste göra?
Användarens profilbild
Av sonja
oj! jag glömde säga att den som ska sitta i sjalen bara är tre veckor!
den där var inte så bra för barn som behöver mycket stöd såg jag!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Man kan knyta samma som omslutet kryss, fast med smokingbältet utanpå (precis som man knyter en trikåsjal). (Omslutet-X-2 eller dubbelt-omslutet-X tror jag det kallas)

Det är inte svårt att lära sig. Om man stoppar in båda sina knutna nävar där barnet ska sitta, och trycker ut tyget, så får man en rätt bra uppfattning om hur stort utrymmme det finns för barnet. Man lär sig fort vad som är lagom hårt.

Om man sedan bara ska bära en kortare bit, så kan man strunta i att dra upp smokingbältet, utan bara låta barnet sitta i krysset. Det avlastar inte lika bra såklart, men om man haft barnet ur sjalen och sedan bara ska bära en kort bit (tillbaka till bilen/hem exvis), så spelar det ingen roll.

Det går också att tighta till knytningen i efterhand, genom att dra på strategiska ställen och hoppa lite samtidigt :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?