Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sandrisen
Lillkillen växer så det knakar. Han är 3mån och väger runt 7,5-8kg så trikåsjalen börjar kännas väldigt ostabil, den funkar, men bara korta stunder numera.

Jag har därför införskaffat en ny sjal från Tradera, en svenskvävd sommarsjal, den är 4,6m lång och 60cm bred. Nu till det svåra (iaf för mig :roll:) - hur ska jag knyta nu?

Jag är van att knyta mage för mage och fått in det, men det känns som sjalen är för liten för den knytningen. Jag har testat BasX, är det möjligen den jag kanske borde använda nu som är rätt lik den andra, men det känns som det hänger en hel del tyg på sidan?
Av belinda
hej!

om du är van vid att knyta trikåsjal redan så kan du knyta på samma sätt men ha korset utanför och smokingbältet innerst istället. det är en lite stabilare knytning (även om det går att knyta vävda sjalar på samma sätt som trikåsjalar också förstås, bara lite svårare att få till bra).

Kolla på sjalbarns förstasida undre knyta, där finns instrktioner :D
Användarens profilbild
Av Gullan
BasX är inte särskilt bekvämt, testa DubbeltX i stället :D Ta mittmarkeringen på din rygg, för fram ändarna, korsa dem, lägg dem över axeln, korsa bak och knyt fram. Sedan sätter du barnet i krysset, fördelar den innersta sjaldelen från knäveck till knäveck, sedan samma med den yttersta. Du kan också kolla på sjalbarns förstasida under Knyta - där finns många råd om hur du knyter - med bilder också :)
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Tusen tack!

DubbeltX känns jätte bekvämt och klurig var den inte heller.
Lillkillen sitter just nu bekvämt i den och verkar helt klart trivas! :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Det låter som om ni båda trivs då :D Sen är det ju alltid trevligt att gå på sjalträff, då kan du och lillen få lära er mer! DubbeltX är så lätt att göra, men ibland har sjalen en tendens att glida undan lite, så man får hålla på och dra i tyget när de börjar röra sig mer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?