Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eulalia
Igår gjorde jag mitt första "perfekta" :lol: ryggsäcksknyt med lillebror och smaragden :D .

Han mös däruppe medan jag diskade och fixade i köket och efter en stund känner jag hur han blir liksom lite, lite tyngre och andningen blir så där härligt långsam och regelbunden. Jag tänker inte på det förrän mannen kommer in och förskräckt utbrister att lillebrors huvud hänger på ett konstigt sätt. Jag får dåligt samvete för att jag inte tänkt på att kolla detta och lyckas knyta ner honom utan att han vaknar, så att han kan sova vidare på vår säng.

Så då frågan. Kan man ha dem sovande på ryggen? Hur gör man då med huvudet om man har ryggsäcksknytningen? Är det farligt om huvudet hänger lite en stund? :roll:

:help:
Användarens profilbild
Av jag71
SOva på ryggen??? :lol: :lol: :lol: då vi var på skolavslutning sa skrutt att han var trött så han ville sova och så sliter han i easyn. Upp på ryggen och mintdre än fem minuter sov han. Han sover ofta på ryggen (oftare förr) och det enda jag gör är att gå lite försiktigare och komma ihåg att han sover.
Av eamane
Vi har varit på kalas nu i em och suttit ute. Frida blev trött så jag knöt upp henne på ryggen för att kunna äta lite bättre och hon somnade ganska så snabbt. Hon hade min nacke som huvudstöd hela tiden eftersom jag satt lite så där halvt framåtlutad mot bordet som man gör när man äter och sen fiskar i chipsskålen...
Användarens profilbild
Av Alven
Man kan knyta en sjal (vanlig, ej bärsjal) eller en docksjal för all del som stöd för huvudet. Jag brukar hålla i båda ändar och scinga bak (tänk hopprep), dra den över en axeln och under andra armen så att ansiktet är fritt och bakkhuvudet ordentligt inbundet.

Men jag knyter mest omslutet på ryggen och då brukar jag helt enkelt knyta om krysset så att huvudet hamnar innanför ena axeldelen.
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack alla för svar :) .

Bra tips om en scarf eller något liknande.

Jag tänker också försöka ge mig på omslutet och då kan man ju med lite hjälp dra upp en sidan av krysset om huvudet - precis som jag gör när han somnar på magen?
Användarens profilbild
Av Kristina
Eulalia skrev:Jag tänker också försöka ge mig på omslutet och då kan man ju med lite hjälp dra upp en sidan av krysset om huvudet - precis som jag gör när han somnar på magen?
Lättast när man knutit omslutet är att knyta upp så man får ena kryssdelen "fri" och kan dra den över huvudet och sen knyta fast igen.
Eller så gör man som jag lyckades nån gång och får hela knytningen så fantastiskt tajt och långt upp i nacken på ungen så hennes huvud ligger blick stilla fast hon sov och jag knallade omkring på stan... :lol: Fast det har jag bara lyckats med en gång... :roll: :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?