Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Python
:help:

Jag igen - den nyfrälsta ryggbäraren. Eftersom jag precis lärt mig vill jag gärna ha lite feedback så jag har klistrat in lite bilder. Med den här knytningen jobbade jag sena i stallet och efter ca 30 minmuter satt lilla sötisen och hängde åt vänster. Jag tror att det började med att hon gillade att kika ner i marken och sedan fick hon väl slagsida? Hur kan jag stävja det? Vad har jag gjort för fel? Finns det någon annan knytning som ni tror skulle vara bättre för oss?

Feedback, tack! :)

Bild Bild Bild Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Knytningen i sig ser helt okej ut.
Men du skulle kanske ha kunnat dragit åt lite mer. Dels smokingbältet ser lite löst ut på bild nummer två och sen det som går i kors kunde du prova dra lite mer i då kommer lilla sötisen lite tajtare mot din kropp.
Användarens profilbild
Av sanna73
Skulle också säga att det ser bra ut men dra åt mer. Ibland behöver jag dra åt sjalen igen efter ett jag burit ett tag. Alfred gillar att kolla på marken så om jag inte fått in hans armar ordentligt under smokingbältet får han lätt slagsida efter ett tag.
Användarens profilbild
Av Python
Tack för svaren. :P

Okej, jag ska testa att dra åt mer. De känner sig inte "instängda" då?

Är hennes ben och position i övrigt ok? Sitter hon lagom högt?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Python skrev:Tack för svaren. :P

Okej, jag ska testa att dra åt mer. De känner sig inte "instängda" då?

Är hennes ben och position i övrigt ok? Sitter hon lagom högt?
Du kan inte knyta för hårt... alla knytningar töjer sig vid användning så de blir lösare varteftersom.

Position i övrigt är kanon tycker jag. Och lika höjden.

Och om barnet känner sig instängt så brukar det höras eller synas. Antingen plockar de ut armarna och känner sig lite friare eller så skriker de och klagar. :)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag gör så här:

Sjalen ända upp till nacken på barnet och ner till knävecken. Svinga upp, dra fram sjaländarna under armarna och knyt en stadig enkelknut fram, över brösten. Då sitter hon där hon sitter sen när jag knyter färdigt! :D

Dra över hela sjalen över barnet, och bra ut. Dvs den sjaländen som går över höger axel drar jag över till min vänstra sida helt och hållet över barnet innan jag brer ut den. Samma sak med den andra. Då blir det utbrett så mycket det går, ända upp till nacken! Ska se om jag hittar några bilder...

Bebis två månader knappt: Bild

Bebis fyra-fem månader: Bild
Användarens profilbild
Av anilov
Jag gillar också att dra sjalen så där över brösten (som en schysst extra-BH :wink: ) hellre än att knyta där fram, knuten trycker över brösten så att jag får ont. Men nackdelen tycker jag är att det är en aning svårare att få det tajt jämfört med om man knyter. Jag använder den knytningen bara när H ska till att sova, och jag får be om hjälp varje gång med att peta in honom ordentligt :oops: Men jag skulle nog ha vikt upp sjalen över, vad blir det, din högra axel? Trivs inte själv när sjalen hasar ner för långt över axeln.
Användarens profilbild
Av Python
Hrm, ikväll försäkte jag dra åt mer och det var inte så lätt som det lät. Måste nog göra den där knuten som Alven tipsade om, fast jag är lite rädd att jag ska få mjölkstockning då, fast den kanske kommer högre upp?

Tja, övning ger färdighet och jag är så tacksam för alla era tips!

---

Förresten, idag somnade Sötisen på ryggen och när jag tog ner henne hade jag en bedårande stor drägel-fläck på min rygg - antar att det är ett gott betyg från henne!
Användarens profilbild
Av Alven
Knuten hamnar en bra bit över faran för stockning tycker jag... men den klämmer ju ihop behagen lite och så vidare snygga blir de inte... :D
Användarens profilbild
Av Python
Tja, jag är ju inte så grann själv när jag hasar runt på gården i stallkläder och inte nytvättat hår, bebiskräks på axeln och något obestämbart på kinden :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?