Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annemi
Hur gör ni andra egentligen när ni knyter MT?

Om jag fattat rätt så knyts midjebandet bakom ryggen eller lite på sidan. Axelbanden då, knyter ni dem också bakom ryggen?

tycker det blir så mycket knyt och knut bakom ryggen, känns inte så smidigt :roll:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag knyter midjebandet med knuten fram, sedan knyter jag (om barnet är på ryggen) som sjalryggsäck, dvs axelbanden direkt ner under armarna, gör en "twist" bakom barnets rygg och sedan fram med axelbanden, knuten på magen, eller i sidan.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bär jag barnet på magen blir båda knutarna bakom ryggen. Har jag barnet på ryggen knyter jag oftast midjebandet fram på midjan och avslutar som en tibetan.
Användarens profilbild
Av mexanemma
Jag har ett liknande problem -
Jag har två nya Mei Tais och det är första gången jag ska använda Mei Tai nu. Min minsta är ju redan 2 år så det blir ryggknyt med henne (har bara provat en kort stund och fattar inte riktigt hur man gör). Men så har min svägerska en 4 mån bebis som vi har provburit på magen. Men vi tycker att hon kommer så långt ner i den så det liksom irriterar henne att hon inte kan titta upp så bra. Inte så att hon gråter, men det märks hur hon vrider på huvudet. Hon har typ huvudet ovanför tyget från näsan och uppåt bara.
Är alla Mei Tais samma storlek på själva "kvadraten" eller finns det vissa som passar till nyfödda och mindre? För visst ska man väl kunna använda Mei Tai till nyfödda också?
Och visst ska bebisarna gå att sätta så att de kan titta utåt, men när hon är så långt ner så får hon ju allt tyget på halsen om jag vänder henne så att säga.

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av Gullan
mexanemma skrev:Jag har ett liknande problem -
Jag har två nya Mei Tais och det är första gången jag ska använda Mei Tai nu. Min minsta är ju redan 2 år så det blir ryggknyt med henne (har bara provat en kort stund och fattar inte riktigt hur man gör). Men så har min svägerska en 4 mån bebis som vi har provburit på magen. Men vi tycker att hon kommer så långt ner i den så det liksom irriterar henne att hon inte kan titta upp så bra. Inte så att hon gråter, men det märks hur hon vrider på huvudet. Hon har typ huvudet ovanför tyget från näsan och uppåt bara.
Är alla Mei Tais samma storlek på själva "kvadraten" eller finns det vissa som passar till nyfödda och mindre? För visst ska man väl kunna använda Mei Tai till nyfödda också?
Och visst ska bebisarna gå att sätta så att de kan titta utåt, men när hon är så långt ner så får hon ju allt tyget på halsen om jag vänder henne så att säga.

/Emma i Mexiko
Prova att vika ner ryggstödet runt midjebandet nåt varv - då blir det kortare ;) och lättare att se över!
Användarens profilbild
Av mexanemma
Haha, så skrattretande enkelt var det :-) Kanske vi själva hade kommit på det om några dagar men vad skönt att du löste det åt oss redan!

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
När jag bär Benjamin (på ryggen) knyter jag först en enkel slarvknut på magen med midjebandet.
Jag drar axelbanden rakt över axlarna och ner på samma sida igen, inget kors alltså, bak och twistar på Benjamins rygg och sedan fram under hans ben och fram på min mage, precis som Gullan beskriver.

Men sedan löser jag upp midjebandsknuten och fångar upp de tamparna tillsammans med axelbandstamparna, korsar allt på magen och gör sedan en gemensam knut (dubbelknut eller med halvrosett) på ryggen under Benjamins rumpa istället.
Användarens profilbild
Av annemi
Aha, det kanske blir bättre när man bär på rygg då :roll:

Tycker det blir så väldigt mycket tyg som hänger när båda knutar hamnar bak och så tycker jag midjeknuten sitter ivägen när jag knyter "axelbanden" :?

Ska väl testa lite till och se om jag får till det lite smidigare :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
mexanemma skrev:Jag har ett liknande problem -

/Emma i Mexiko
Vad har du för sorts MT? Vilket märke? Det är ganska stor skillnad på hur stor "kvadraten" är nämligen :wink: Om du kollar på mina sjalbilder så ser du en Freehand som är ganska låg i ryggen tex :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?