- tis sep 06, 2005 22:06
Lite frågor från en nybörjare... Min 2-mån pöjk tycker det är helt okej att sova i Mobyn mage-mot-mage. Vaken blir han dock rätt irriterad och varm. Jag gillar att knyta rätt tajt men det gör inte han. Får känslan av att han vill vända sig utåt, han stretar bakåt eller hänger ut som en ostbåge om jag drar ner sjalen lite för att minska tajtheten. Ser ju lite knäppt ut och är inte så praktiskt för min del, får hålla handen bakom.
Jag har testat att bära honom "sittande" i vagga och det funkar en stund om jag inte bäddar in honom för mycket. Det ser dessutom lite konstigt ut (folk glor
), men så länge inte Gabriel protesterar så är det väl okej, eller?
Har försökt med Budda men lyckas inte alls. Är det bara "smokingbältet" (heter det så?) som ska hålla barnet? Det känns som han sitter lååångt ut, framåt och som att han ska trilla ur hur lätt som helst. Funkar verkligen denna knytning/ställning? Tips?
Det vore ju kalas om det gick att byta ställning utan att behöva knyta om sjalen, men det kanske är svårt? Den blir ju så uttöjd och anpassad efter hur bebben sitter. Eller är det bara som jag upplever det?
Ja, tacksam vore jag för svar om någon orkar.
Jag har testat att bära honom "sittande" i vagga och det funkar en stund om jag inte bäddar in honom för mycket. Det ser dessutom lite konstigt ut (folk glor

Har försökt med Budda men lyckas inte alls. Är det bara "smokingbältet" (heter det så?) som ska hålla barnet? Det känns som han sitter lååångt ut, framåt och som att han ska trilla ur hur lätt som helst. Funkar verkligen denna knytning/ställning? Tips?
Det vore ju kalas om det gick att byta ställning utan att behöva knyta om sjalen, men det kanske är svårt? Den blir ju så uttöjd och anpassad efter hur bebben sitter. Eller är det bara som jag upplever det?
Ja, tacksam vore jag för svar om någon orkar.