Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Lite frågor från en nybörjare... Min 2-mån pöjk tycker det är helt okej att sova i Mobyn mage-mot-mage. Vaken blir han dock rätt irriterad och varm. Jag gillar att knyta rätt tajt men det gör inte han. Får känslan av att han vill vända sig utåt, han stretar bakåt eller hänger ut som en ostbåge om jag drar ner sjalen lite för att minska tajtheten. Ser ju lite knäppt ut och är inte så praktiskt för min del, får hålla handen bakom.

Jag har testat att bära honom "sittande" i vagga och det funkar en stund om jag inte bäddar in honom för mycket. Det ser dessutom lite konstigt ut (folk glor :)), men så länge inte Gabriel protesterar så är det väl okej, eller?

Har försökt med Budda men lyckas inte alls. Är det bara "smokingbältet" (heter det så?) som ska hålla barnet? Det känns som han sitter lååångt ut, framåt och som att han ska trilla ur hur lätt som helst. Funkar verkligen denna knytning/ställning? Tips?

Det vore ju kalas om det gick att byta ställning utan att behöva knyta om sjalen, men det kanske är svårt? Den blir ju så uttöjd och anpassad efter hur bebben sitter. Eller är det bara som jag upplever det?

Ja, tacksam vore jag för svar om någon orkar. :)
Av Sisu
Nej, smokingbältet drar man upp över barnet EFTER att man har placerat det i krysset.... Så det är tre "banor" med tyg som håller barnet...
Användarens profilbild
Av Panakeia
det är ju samma knytning som omslutet II och barnet sitter lika dant fast tvärt om med benen upp, förstår du hur jag menar? alltså, hans rygg mot din mage, utan tyg emellan och både krysset och "bältet" runt honom.
Användarens profilbild
Av Ia
Jag vill minnas att tyget i Mobyn bara släppte efter när den var nytvättad, sen var den mer stadig. När du bär i Buddha så sätter du barnet närmast dig, alltså inne i krysset och drar sen upp bältet. Så du har fortfarande tre lager tyg om honom. Axelbanden ska sitta upp över hans axlar också så att han hålls tillbaka mot din kropp. Jag tyckte att det var lika stadigt och skönt att bära så i början, men när skrutten blev lite större så tyngde det rätt mycket mer. Bra mot magknip var det i alla fall!

Det jag annars funderade på är om du breder ut tyget ordentligt under rumpan på honom när du bär mage mot mage? Det ska ända ut i knävecken för att han ska sitta skönt och avslappnat. Det gör en avsevärd skillnad!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Han gillade Budda, men jag vände honom tillbaka efter en liten liten stund. Känns som han är för liten för att sitta vänd utåt. Fast annars var det mysigt att ha honom så, det såg väldigt roligt ut :D

Nu har det funkat bättre när han är vänd mot mig, är noga med tyget under rumpan. Fast att vakna och inte bli urtagen ur sjalen gillar han absolut inte.

Tack för hjälpen förresten!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?