Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
.. för hur man gör kortsjal till ringsjal, utan att sy!

Jag har nämligen för mig att jag någonstans sett att
man kan göra om sin kortsjal till ringsjal utan att
sy, vilket hade varit praktiskt för t.ex. de som inte
"får till det" med sin BäraBarnsjal.

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Man bara trär båda ändarna på samma sätt.

Den delen som ringarna "sitter fast i" träs igenom båda ringarna, sen tillbaks genom den ena så att tygen låses fast vid lite drag.

Sen kan man ju ha den "svansen" på axeln neråt så låser det ytterligare. Sen trär man bara som vanligt (genom båda - runda översta och in emellan ringarna så den kommer under den understa) med andra änden.

Sen lyfter man i barnet och drar åt Tänk på att inte hissa i sjalen utan lyft barnet med armen och dra åt och släpp sedan på barnets tyngd helt igen.

Oj vad det låter kompliserat, men jag vet inte hur jag skall förklara annars. Kanske kan fixa en bild imorgon.
Användarens profilbild
Av April
:lol: Jo, bild hade nog varit bra :wink:
TACK, i alla fall...

Sov gott!
Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Det var presis så jag menade. Men annars tror jag det ger sig av sig självt när man har både ringarna och tyget där. Jag vet att Mia (leffesomias Mia) använder en kort Amazonas Antigua och aluminiumringar så och det blir en jättesnygg ringsjal som är lätt att använda som vanligt på någon minut. Praktiskt om man bara vill ha med en sjal och täcka flera bärsätt. Jag testade dock med min 5.1m och det känndes inte helt smidigt.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Man skulle kanske testa med BB-sjalen. Har ju ett par extra ringar här hemma nånstans (senast jag såg dem låg en i leksakslådan.)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag kan tänka mig att man med en lång tunn vävd sjal typ EllaRoo (5 m ca) kan trä på ringarna och vika sjalen på mitten och sen använda som ringsjal. Ellan kan man ju vika dubbel och knyta som kortsjal, så det kan funka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?