Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Skogstokig
vi har så smått börjat knyta på ryggen och det har gott över förväntan bra, är ju riktigt kul ju :D och lilla A gurglar av fnitter när jag försöker mig på att svinga henne över axeln :lol: men har en fråga - vilken ryggknytning har ni tyckt fungerat bäst till mindre barn? hon är 4,5 månader, ca 7500 g fördelade på 65 cm. omslutet tycker jag är skönt, men det blir lätt att hon hänger och slänger lite (så mycket roligt att sträcka sig efter...) - hur ska jag göra för att "stänga in" henne mer i sjalen? ryggsäck fick jag inte riktigt ordning på, tror jag ska dra åt mer i kanterna så blir det nog bättre. men hennes ben känns som så korta...
Användarens profilbild
Av jag71
jag föredrar ryggsäck men jag vet att dem flesta verkar föredra omslut. mina töser väger lite mindere äb din men är några cm längre.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag föredrog också ryggsäck när G var liten. Just av den anledningen som du säger. Det är svårt att få till ett bra omslut på ryggen med ett litet barn tycker jag. Från ett års ålder däremot har det inte varit svårt alls. Men innan är det svårt med armar och ben som liksom är "för korta".

Men om du ändå vill :lol: så dra åt kanterna! Se först till att smokingbältet är ordentligt högt på barnet och att det dras åt och blir stadigt. Sen är det nog det där att få till "överkanterna" på tyget, dels att de kommer högt nog och att dra åt dem så det inte svajar.

Det är nog bara öva som hjälper är jag rädd :wink:
Användarens profilbild
Av korell
Själv har jag inte riktigt fått kläm på ryggknyt med 1án, ska lära mig m nr 2 :D
Vill bara säga att din avatar är tokrolig :lol:
Av Skogstokig
jo öva ska vi göra. jag tror att ryggknyt blir en höjdare till sommaren! men lite inneträning ska vi hinna med innan dess. ska försöka hitta något sätt att stänga in henne mer i sjalen :hmm: ska tänka på att dra åt kanterna.
korell skrev: Vill bara säga att din avatar är tokrolig :lol:
tack tack! :D lite julkänsla så här i vinterslasket :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Böj dig inte för mycket fram heller. Ju mer man lutar sig framåt detsto mer trycker sig barnet upp. Visst kan det kännas obehagligt att stå nästan rak men då håller sig barnet in mot den som ska bära vilket gör att man kan knyta ordentligt utan att ha ett barn som kastar sig bakåt.
Av Skogstokig
Frida med Mea skrev:Om du har henne längre ner på ryggen så sitter det stabilare.
det ska jag prova imorgon, har en känsla av att jag snarare har försökt få henne längre upp.
Av Skogstokig
jag71 skrev:Böj dig inte för mycket fram heller. Ju mer man lutar sig framåt detsto mer trycker sig barnet upp. Visst kan det kännas obehagligt att stå nästan rak men då håller sig barnet in mot den som ska bära vilket gör att man kan knyta ordentligt utan att ha ett barn som kastar sig bakåt.
försöker att inte böja mig i onödan, både för att det blir obekvämt och för att hon som rullar om jag är för framåtböjd, men lite väl böjd är jag nog fortfarande.
Användarens profilbild
Av amöba
Tycker att det låter som att du är på rätt väg. Det är säkert så att du behöver sträcka kanterna mer.

Jag bär ofta K på ryggen hemma och hon är också 4,5 månad ungefär. Bär i omslutet x om jag tror/hoppas att hon ska somna och i ryggsäck om jag har lite mer bråttom när jag ska knyta. Omslutet är skönare, men kräver mer omsorg när man knyter, tycker jag. Barnet får inte hamna för högt så att smokingbältet kommer nedanför barnets armar och sen gäller det att få tyget tillräckligt sträckt över de små barnaxlarna så att det inte kan krångla ut armarna. Just att få tyget att ligga kvar på barnets axlar tycker jag är marigast, men när man väl lyckats är det värt besväret så jag övar och övar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?