Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zoi
Kommer jag någonsin att lyckas få upp min pojk på ryggen själv.
Har nu försökt några gånger men det gå ju bara inte.
Det börjar med att han försöker äta upp mitt hår och inte ligger still på ryggen :? inte så lätt att konsetrera sig på knytningen då.
Idag fixade vi det med hjälp av min svägerska men det blev inte super. När han väl satt där så var han stilla och tittade jättefint. :)
Jag får ju inte runt sjalen ska jag slänga runt ändarna eller hur får ni det snyggt där bak utan att se.
Använder Bebina sjal och testade back pack knytning stog det på instruktionen.
Hur var det för er i början kändes det lika omöjligt som det känns för mig nu?
Jag vill ju lära mig för det är skönare att ha han där när man håller på hemma eller lagar mat då behöver man inte vara rädd att man bränner honom. Plus att han e så nyfiken nu så han vill bara titta framåt när jag har han på magen.
Som sagt Hjääääälp kan jag få lite tips och ryggknyttnigar som jag kan skriva ut och öva på.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag gissar att backpack är samma som omslutet och det är en rätt knepig knytning tycker jag, testa med ryggsäck istället, den går mycket snabbare att få till vilket är bra när man är ovan. :)

http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/ryggsack.htm

Känns det som att "axelbanden" ska glida ner kan du testa att göra en knut över brösten innan du för sjalen under armarna och korsar över hans ben (hoppas du fattar).
Användarens profilbild
Av Zoi
Ja den såg lättare ut inte lika mycket att tänka på :D
Ska testa den imorgon tack :D
Användarens profilbild
Av Anso
Titta här:
http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabid=116
Jag knyter först en knut när innan jag korsar över ryggen då sitter Hanna hyfsat säkert medans jag donar på med att knyta korset.
Bred sedan ut tyget över armen och för den sedan bakåt över din rygg.

Lätt som en plätt! :wink: Jag är därmot rätt värdelös på att knyta ryggsäck tyvärr......
Användarens profilbild
Av Zoi
Japp det så ju bra ut att knytta så .
Då sitter han ju fast lite iallafall för idag bara gled han av så som han vred på sig och skrattade på ryggen han trodde typ vi skulle leka på mammas rygg hi hi :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Tycker ochkså den länken som Anso tipsade om är den bästa. Fast jag brukar svinga upp Fanny på ryggen. Tycker att tyget hamnar bäst rut henne då. Särskilt för ryggsäcksknytning.
För att han ska ligga lite mer stilla kan du testa att stå lite mer upprätt. Alltså inte så att han trillar av men så att det bli lite mer lutning. Då brukar de bli lite mer försiktiga och klänga sig fast istället för att försöka resa sig upp.
Användarens profilbild
Av Zoi
Japp idag testade jag Ansos tips på ryggknytning och det gick faktiskt okej.
Jag svingade upp honom istället för att lägga honom och det gick bra.
Knytningen var inte perfekt men han satt iallafall.
Nästa gång blir det väll ännu bättre han satt lite för löst idag .
Tack för tipsen när jag har lärt mig denna knytning bra ska jag ge mig på dom andra ,får ta en i taget :D
Användarens profilbild
Av April
Vi kräver BILDBEVIS :lol: :lol: :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Ingrid
Zoi skrev:Kommer jag någonsin att lyckas få upp min pojk på ryggen själv.
.....
Jag vill ju lära mig för det är skönare att ha han där när man håller på hemma eller lagar mat då behöver man inte vara rädd att man bränner honom. Plus att han e så nyfiken nu så han vill bara titta framåt när jag har han på magen.
Hej!
Här kommer jag med ett litet annat tips, du har redan fått så bra tips om ryggknytningar: något som har fungerat bra för mig med Anton när han ville titta framåt, och jag inte ville ha hans fingrar i det jag höll på med, var att bära honom på höften i höftkryss. Du börjar med sjalen mitt på ena axeln, drar ner ändarna och korsar dem över motstående höft, virar sedan sjalen ett varv kring höftpartiet och knyter. Sedan kan du sätta ner honom i korset på höften. Hade tidigare en bildserie på den knytningen, men det var på min gamla hemsida. Du hittar säkert den på någon anna sida också. På det här sättet får man väldigt bra avlastning och det tynger inte mycket på axeln. Det är ett härligt sätt att bära på när man har ett barn som vill vara med och se. Min son har inte varit så förtjust i att sitta på ryggen tidigare, för han tyckte inte att han såg tillräckligt mycket vad som hände, när han satt bakom mig. Men då gick det här jättebra.

Lycka till!
/Ingrid
Användarens profilbild
Av Zoi
Tack Ingrid för tipset ska testa .
Ska även försöka fixa bild bevis men då får du hjälpa mig April :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?