Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maryan
min nya fina Moby wrap kom precis med posten och jag försöker desperat knyta den bra men hur jag än gör så hamnar Saga alldedes för långt upp... det kan väll inte vara meningen att hennes huvud ska sticka upp över min axel i höjd när hon sitter vänd mot mej? på bilderna som följde med så sitter bebisen så den kan vila huvudet mot mammas bröst typ men Saga får mitt beniga nyckelben i örat om hon försöker...

hur får man den längre ner?? den åker ju bara upp hela tiden!!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Du får släppa mer på tyget när du knyter, alltså knyta lösare! Dessutom brukar bebisen, iaf min, kana ner något efter att man gått omkring en stund!
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jag tycker det är mysigt att ha killen högt upp, så att jag lätt kan pussa honom :D
En trikåsjal brukar töja sig efter en stund, annars är det bara att inte dra åt så hårt nästa gång :wink:
Användarens profilbild
Av Maryan
tack!! släppte lite mer på den denna gången och jodå.. hon åkte längre ner... nu när jag har burit henne en kvart så kan hon sitta och amma... var nog lite väl löst :lol:

får nog öva lite mer...

men gud va skönt det är med sjal!! lillfisen kan sova lugnt hos mej och jag kan fortfarande hänga tvätt och diska... såå skönt att inte vara en soffpotatis längre! (inte för att jag tänkte sluta ligga på soffan och mysa med bebis - men bra att jag inte *behöver* göra det hela dagarna mer)
Användarens profilbild
Av diddeldi
Maryan skrev:tack!! släppte lite mer på den denna gången och jodå.. hon åkte längre ner... nu när jag har burit henne en kvart så kan hon sitta och amma... var nog lite väl löst :lol:

får nog öva lite mer...

men gud va skönt det är med sjal!! lillfisen kan sova lugnt hos mej och jag kan fortfarande hänga tvätt och diska... såå skönt att inte vara en soffpotatis längre! (inte för att jag tänkte sluta ligga på soffan och mysa med bebis - men bra att jag inte *behöver* göra det hela dagarna mer)
ja, visst är det underbart? :D

men det är inte så dumt att amma i sjal heller, skickligt att få till amningspositionen så tidigt :wink: :D
Användarens profilbild
Av Kristina
En sak till också, när du börjar knyta, sätt midjebältet i ungefär den höjd hennes rumpa ska hamna, alltså någonstans vid din navel. Då brukar barnet hamna rätt. :)
Användarens profilbild
Av April
Ja, visst ger sjalen en OFANTLIG frihetskänsla!!! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Maryan
vad ska man göra med hennes stackars huvud? när hon är vaken och sitter i sjalen vill hon bara titta uppåt på mej och jag är rädd att det blir för mycket för hennes lilla nacke. det är inte förrän hon börjar somna till som hon vill ha huvudet in mot mig. hon är visserligen rätt stark i nacken och kan hålla upp sitt huvud korta stunder men det kan väl ändå inte vara bra att ha det bakåt sådär??
Användarens profilbild
Av diddeldi
om hon gör det av sig själv är det säkert ingen fara, för hon skulle ju sluta om det var obehagligt. men om det känns bättre (för dig :wink: ) så håll en hand bakom hennes huvud för att stödja det.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?