Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Greetings nya vänner och nytt LIV för min del :) Har precis i dagarna börjat använda sjal och nu undrar jag...(till och börja med...)

Är det meningen att man inte ska få ont alls av att bära nu? Mina axlar och höfter är rätt möra efter dom här två första dagarna....

Dottern knölar gärna ner sig under min vänstra axel och det är den sidan jag har mest ont i. Nåt tips?

God fortsättning!
Cecilia, Norrköping
Användarens profilbild
Av salamandra
Hur får jag in bilder här då????

Det är en långsjal sydd efter beskrivningen här.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej och välkommen!!!

Njäääää, inte ska du få så ont tycker jag. Kan det vara att du inte har knutit tillräckligt tight; sjalens långsidor som skär in axlarna, inte brett ut tyget ordentligt???

Du, titta under rubriken "Bärsjalsambassadör" om du inte har någon i din härhet som kan ge lite tips. Eller kanske unde "bärsjalsträffar" eller sparka igång en tråd med träffönskan i Norrköping så kan du få en massa tips.
Länk till knytinfo som jag brukar titta på:
www.babyboden.nu
Användarens profilbild
Av salamandra
Bra tips ska kolla ambassadör!
Jag tror den sitter för löst för jag har märkt att det är lättare när hon sitter högre upp och tight men var inte säker på om det var därför.
Användarens profilbild
Av salamandra
Ok då vet jag...
Det var som ni skrev att det var för sjalen var för långt ner. Det hjälper att veckla ut den också märker jag. Tar väl tid att lära sig helt enkelt. Spänner mig en del också pga ovana :P
Användarens profilbild
Av solanna
Hej och välkommen hit!

Jag har inte riktigt hängt med på om det är en vävd eller elastisk sjal du har, men oavsett så tycker jag att det är viktigt att försöka få tyget så utspritt och slätt som möjligt över ryggen. Vet du vilken knytning det är du brukar göra? Jag gör nästan alltid o-omslut (omslutet kryss är samma knytning under annat namn) och den här länken visar en tydlig instruktion tycker jag: http://www.stjarnbarn.se/xomslut.htm

Lägg märke till att hon när hon korsar tyget på ryggen på bild 3 så är det väldigt utspritt från halsen ned över överarmarna. Sedan viker hon upp kanterna lite över axlarna på slutet för att få bättre rörelsefrihet, men man ska inte vika upp för mycket om man vill få god avlastning.

Jag tycker också att det är lättare att knyta riktigt tajt om man viker sjalen dubbel på längden först och sedan bara vecklar ut den mitt fram på smokingbältet när man sätter i bebisen. Lättare att få det slätt då med.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av salamandra
Den är sydd i ett elastiskt tyg! Jag har knutit enligt den här sidan dvs korsat under och satt i Lycka efteråt. Ska prova göra som den du skickade också! Måste vara enklare för då kan man ju sätta henne på dne höjd man vill och slippa gissa...

Vilket är smokingbältet? Det man har runt magen eller det man drar upp över barnet???
Användarens profilbild
Av salamandra
Javisst så dum jag är :oops:
Glömde att det "hamnar överst" till slut....Blev förvirrad av att man börjar lägga det på magen fick för mig att det låg kvar där hahaha
Användarens profilbild
Av salamandra
Tack Svas :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?