Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Linda0306
Har tittat lite på de knytningarna och om jag har sett rätt knyter man nästan lika med en vävd som trikå. Men med vävd sätter man krysset utan på och runt (hoppas ni fattar vad jag menar nu) :) men den andra är under smokingbältet och då kan man ju sätta i barnet efter man knytit klart. Så min fråga blir då kan jag knyta en vävd klar med en "trikå knytningen"och få i min tjej eller är det svårt. Jag har förstått att den är bättre att bära så än i dubbelt X. För det är inte alltid man är där det går att knyta på lätt. Jag är ju så ny på detta så det känns skönt att knyta hemma. Önskar annars andra bra tips på knytningar till min dotter. Hon är 3 mån och väger nästan 8 kg.
Användarens profilbild
Av tinaw
Du kan prova att använda trikåknytningen, omslutetX2, med vävd sjal också. Det funkar på vissa sjalar och inte lika bra på andra. Ju mer diagonalstretch en sjal har desto bättre går det. Det är lite svårare att hitta precis rätt längd, men du behöver inte knyta klart helt innan du sätter i lilltjejen.

Även med smokingbältet innerst, omslutetX, går det att sätta i och ta ur barnet några gånger utan att kyta om, när man väl kommit på tricket.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag använde alltid "trikå-knytningen" med mina storkar när jag bar Emil mycket på magen. Så smidigt att knyta klart hemma för att sedan kunna sätta i Emil på parkeringen, eller i garaget, eller var man nu parkerade bilen. Utan att behöva slabba med långa sjaländar i snöslask och regnrusk.

Jag tyckte att jag lärde mig ganska fort hur hårt jag skulle knyta för att det skulle bli lagom med plats kvar. När jag satte i Emil så drog jag ner smokingbältet, och satte honom ordentligt på plats i krysset först. Slätade ut krysset så att det blev bra.

Sen drog jag upp smokingbältet. På ena sidan blev det bäst att böja Emils ben in under honom när jag drog över sjalen, på andra sidan funkade det bäst om Emils ben låg utefter min midja.

Med smokingbältet utanpå är det lätt att dra upp det som extra huvudstöd när barnet somnar.

Om jag någon gång lyfte ur honom i en affär eller så, och sen bara skulle bära en kort bit igen, så satte jag honom bara i krysset. Smokingbältet fick ligga kvar som en korv runt mina höfter.

När du knyter, så ta båda dina händer och för ner där barnet ska sitta. Tryck ut och se om "storleken" verkar passa för just ditt barn :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?