Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
När man knyter tibetansk ryggsäck och en del andra ryggknytningar drar man ju sjalen över axlarna och sedan bak under barnets ben. Finns knytningar där man i stället drar sjalen under armen, upp över axeln (utan att korsa fram) och sedan bak under barnets ben? Vad gör det i så fall för skillnad? Tycker själv att det verkar som om sjalen ligger stadigare över axeln vid den senare varianten, och inte glider av axeln. Vid tibetansk ryggsäck hålls den väl i och för sig fast av låsningen.
Förstår någon hur jag menar?
Av anki80
Jag tror jag har gjort nått liknande nån gång men jag kan inte svara på din fundering :oops:
Av Nickis
Såg just att någon tidigare skrivit om en knytning som verkar vara just denna: Åsa hemmamamma till 3!
Får väl testa och se. Har inte kört mycket ryggknytning än, inget med bebisen i stort sett, bara med den store killen. Får väl se om han ställer upp på försök.
Användarens profilbild
Av annalys
Omsluten tibetan tror jag den knytningen kallas ibland. Har inte provat den själv, men den har diskuterats förut.

Jag tycker själv att tyget lätt glider av axlarna vid ryggsäck, därför gör jag tibetan hellre än att knyta i midjan. Fast omsluten tibetan har jag inte provat, kanske får ta och göra det någon dag då man har knytvilligt barn. :D
Användarens profilbild
Av solanna
IKEA-knytningen tror jag är ett namn på den varianten. Den börjar som ett x-omslut, men slutar som en tibetan. Jag har provat det, men gillade det inte alls så här är det x-omslut som regerar såväl fram som bak.
Användarens profilbild
Av Kristina
Gör man omslutet på ryggen så börjar man ju med sjalen under armarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?