Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jun
Jag bär lilla Molly med benen innanför smokingbältet när jag bär henne mage mot mage... men hur ska benen ligga? Ska de "krama" om magen lr ska knäna vara uppåt och fötterna ner? Vi hamnar lite olika varje gång... hon verkar inte tycka att något av dem är obekvämt men vill ju inte bära henne "fel" :oops:
Av belinda
Som en groda! med knäna upp och fötterna ner och knäna högre än rumpan så blir det prima. Fast som du säger, så klagar hon inte är dte nog inte direkt fel :D
Användarens profilbild
Av solanna
Jag tror jag förstår hur du menar för jag har noterat samma sak. Ibland hamnar fötterna liksom under rumpan med hälarna ihop och ibland får man ut benen lite bättre på sidorna så att knäna kan komma högre upp. Den korrekta grodpositionen är den senare när knäna är markant högre än rumpan, men så länge knäna inte är lägre än rumpan och barnet inte klagar så tror jag att det är ok. Benen dinglar ju iaf inte som i en BB-sele.

Själv bär jag ofta Dante i ringsjalen med benen innanför och då hamnar fötterna ofta ihop under rumpan, men eftersom jag bär rätt korta stunder så tycker jag att det är ok. Tror att det går att se på bild i någon av trådarna om när vi (ett gäng Stockholmsmammor) var ute och åt middag på Ellora den 25/11.
Av Jun
ok... knäna högre än rumpan alltså... så om jag har förstått det rätt så ska benen vara mer raka än böjda (och peka ut mot sidorna) och fötterna ska inte vara under kroppen/rumpan..? Svårt att förklara sånt här :wink: men jag tror jag förstår :D
Användarens profilbild
Av Mia
Jun skrev:ok... knäna högre än rumpan alltså... så om jag har förstått det rätt så ska benen vara mer raka än böjda (och peka ut mot sidorna) och fötterna ska inte vara under kroppen/rumpan..? Svårt att förklara sånt här :wink: men jag tror jag förstår :D
Njae.. tvart om nar det ar sma nyfodingar! Da ska man inte sara pa benen forran de sjalva gor det sjalvmant om man byter bloja tex. Sa knana gansska tatt och bojda ben och fotterna ner, som om du sjalv sitter pa huk med knana framat. Nar de blir lite storre kan man sara pa benen mer, da ar det bekvamare for er om overbenen vaxer "runt" bararen (da hanger underbenen ner) men fortfarande bojda det ar bekvamast for barnet annars ar det svart att fa till rundad rygg och knana hogre an rumpan. Hoppas du forstod nu!
Jag bar Nemo i en Ringo havssav nar han ar nagra manader gammal i galleriet, kika in pa den bilden, det ar bra position. Viktigt att huvudet lutas lite bakat och att ansiktet ar fritt fran sjal sa att bebis far bra med syre.
Av Jun
Jaha... hmm... Nu låg ju Molly i säte så här är det ganska mycket särade ben redan.. kanske det som ställer till det för oss då ;)

Tack för hjälpen alla! :)
Användarens profilbild
Av Helena
Jun skrev:Jaha... hmm... Nu låg ju Molly i säte så här är det ganska mycket särade ben redan.. kanske det som ställer till det för oss då ;)

Tack för hjälpen alla! :)
Jag tror inte att det är några problem att sära på benen ifall man vill. Min flicka fick en skena när hon bara var några dagar gammal (eftersom hon hade en lite lös höft som behövde stabiliseras) och hade benen helt särade, så jag bar henne så. Didymos och Hoppediz visar knytningar med små bebisar när de har benen särade. Det är ju inte i spagat bebisen sitter, utan med böjda knän.

Men jag tror inte att det är fel att bära med benen ihop heller, det är nog lättast när man har benen inne i sjalen. Det kanske faller sig mer naturligt då.

Man kunde önska att någon hade en genomskinlig sjal, så att man kunde se hur benen satt. :D

Sen är ju inte din flicka alldeles nyfödd heller. När det gäller för tidigt födda bebisar och väldigt små bebisar vet jag inte heller om det är lämpligt att sätta dem med särade ben, men med normalstora bebisar ska det inte var någon fara alls, snarare bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?