- fre nov 03, 2006 16:00
Karin och jag har cyklat till dagis tidigare, för att spara mitt bäcken - men nu när snön kom så fegade jag ur och vi har gått med vagn istället. På vägen dit har allt varit frid och fröjd, men på vägen hem har hon inte velat åka vagn, inte gå själv utan hon vill bli buren i famnen. Det är ju lite tungt i längden, särskilt som man ska skjuta vagnen också.
Idag hade jag med sjalen, och jag hade tänkt att en känguru-knytning skulle bli bra ifall det skulle bli likadant, men OJ vad svårt det var med jacka på, och overall på barnet!! Jag gav upp, och tog henne i ryggsäck istället (och den blev iofs ovanligt bra!) men har ni några bra allroundtips för att hålla ordning på sjalen när kläderna är halkiga?
Idag hade jag med sjalen, och jag hade tänkt att en känguru-knytning skulle bli bra ifall det skulle bli likadant, men OJ vad svårt det var med jacka på, och overall på barnet!! Jag gav upp, och tog henne i ryggsäck istället (och den blev iofs ovanligt bra!) men har ni några bra allroundtips för att hålla ordning på sjalen när kläderna är halkiga?
K -05 och B -07