Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av M
Väntar mitt andra barn men det första sjalbarnet och är verkligen superentusiastisk! Har införskaffat en Bebina men tyvärr inte tränat knytningar så ofta som jag hoppats på...

Jag vill jättegärna amma i sjalen och skulle bli glad för tips och råd från erfarna hur det går till!

Kan man börja redan på BB för att vänja bebben? Behövs speciellt/annat läge jmf med vanlig amning?

Och eftersom jag är subernybörjare vill jag förståss även ha MASSOR av andra tips också :D

Tack på förhand!
//M
Senast redigerad av M den lör okt 14, 2006 15:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har burit i vanligt omslutet kryss, och när jag ammat så har jag lossat lite på knytningen så att den blir lös och bebisen halkar ner till rätt höjd :wink: . sen får man dra åt knytningen lite igen efteråt för att det ska vara bekvämt. det går utmärkt att bära redan på bb!

det kommer säkert gå jättebra :D
Användarens profilbild
Av M
Tack för ditt tips! Sitter just nu och övar på omslutet kryss :wink:

En kanske dum fråga; hänger barnet med benen rakt ner i omslutet kryss? Eller lägger du det ner i sjalen när det ammas?

Hur är det med vaggan; är det en bra amningsknytning också?

//M
förvirrad med 4,6 meter tyg runt den stora magen :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
M skrev:Tack för ditt tips! Sitter just nu och övar på omslutet kryss :wink:

En kanske dum fråga; hänger barnet med benen rakt ner i omslutet kryss? Eller lägger du det ner i sjalen när det ammas?

Hur är det med vaggan; är det en bra amningsknytning också?

//M
förvirrad med 4,6 meter tyg runt den stora magen :lol:
du kan testa båda varianterna, sen väljer du den som funkar bäst :D . det är lite olika för olika personer vilka knytningar som funkar bäst, men i princip ska båda kunna gå att amma i.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag har också ammat mest i vävd sjal i omslutet kryss, med korset utanpå och hasat ner barnet när det är dags att amma. De första två månaderna tyckte jag att jag gick med sjalen konstant hängande ner på halva låren eftersom Filip skulle äta hela tiden...

En sak som är viktig att tänka på när man ammar de allra minsta som fortfarande inte har någon stadga i nacken, är att du bör låta huvudet vara fritt helt utanför sjalen när bebisen äter. Ifall han eller hon behöver slå bak med huvudet för att det kommer för mycket mjölk i munnen (som ju är vanligt i början) måste huvudet vara fritt. Därför kan man inte stötta upp barnets huvud med sjalen, utan istället är det bättre att hålla handen lätt bakom nacken. Sedan när det är färdigammat och barnet sover eller kanske bara ligger och småsnuttar lite, kan man lägga in huvudet bakom sjalen. Av samma anledning är det inte så lyckat att lägga ner barnet helt in sjalen, i liggande ställning och låsa fast huvudet. Huvudet måste alltid vara fritt. Har nu provat det mesta och råkade ut för att Filip låg helt inbäddad i sjalen och lät allmänt halvkvävd när han fick för mycket mjölk och inte kunde hämta luft. Då var han väl ca 1 månad gammal. Det kändes inte bra alls, kan jag säga. :( Så se till att håll huvudet fritt! Det gör jag fortfarande, även om Filip nu är 6 månader och stadig i nacken, och min mjölk inte flödar helt ohejdat som i början. Det känns bättre, så att han kan hämta luft lätt om han vill.
Användarens profilbild
Av M
Tack för fina tips och bildlänk (helt suveränt!!).
Det där med huvudet utanför sjalen hade jag inte en tanke på, verkligen bra att höra så att inte bebben "kvävs" av bröst och mjölk :(

Återigen tack! Det är svårt att vara nybörjare på det här området tycker jag, men skönt att det finns hjälpsamma själar!!

//M
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?