Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lilyana_t
hur gör jag för att vända bebis framåt? han är 4,5mån
jag har en ultimate baby wrap
provade lite häromdagen men ja, det såg liksom inte rätt ut och så sträckte han på benen så de åkte ut, och hur ska "bältet" sitta?
ge gärna tips på fler bilder än här på sjalbarn.
Mvh Lilyana =)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag tyckte det gick okej att få till knytningen fram och gjorde väl ungefär som i länken:
http://www.sjalar.nu/smafolket/texter/knyt-buddha.htm

Sonen ville dock helst sitta med benen fria så vi använde oss ibland av en vanlig dubbel omsluten 2-knytning som han satt framåtvänd i. Inte att rekommendera för längre stunder, men kan funka om bebisen vill se sig om.
Användarens profilbild
Av lilyana_t
bra länk =)
ska prova....
dock är bebis väldigt sprattlig så vi får se om han blir kvar i korset...=)

men jag kanske provar att ha honom framåt så som du menar, alltså så som om de är som en groda menar du va? och så tar man bara bebis framåt istället så benen hänger?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vi körde både varianten där benen hängde fritt som i en BabyBjörn och en mer inlindad variant där smokingbältet höll upp benen på sonen om du förstår vad jag menar? Den första belastar ryggen på fel sätt egentligen, men vi använde den bara korta stunder och då tror jag inte det är någon fara.
Användarens profilbild
Av lilyana_t
provade framåt idag, så som i en bb och det gick bra, men som du säger, bara en kort stund, var ute i ca 45 min o då kändes det lite i ryggen, men bebis tyckte det var ok så =)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vad bra! Det är ju inte meningen att man ska bära så och det finns säkert en del som skulle säga "Åh nej!", men funkar det bra så funkar det ju bra! :) Min son var så nyfiken en period att det helt enkelt inte gick att sätta honom inåtvänd och då är utåtvänd i sjal ändå ett bättre alternativ än i en sele som ger mindre stöd åt bebisens rumpa och rygg.

Med sjal borde man dessutom kunna breda ut tyget under baken och ge bättre stöd - har slagit mig senare. Borde man inte kunna ha omsluten som stöd runt runt bebisen och smokingbältet under rumpan och breda ut det från lår till lår så att säga? :hmm: Ska testa någon gång!
Användarens profilbild
Av lilyana_t
jag drog ut korset så att det var ut till låren så att bebis typ satthängde om du förstår...
det funkade som sagt bra och benen hängde inte lika mkt =)
Användarens profilbild
Av lilyana_t
aha tack =) ska prova!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?