Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gottegrisen
hur gör ni för att inte få med er ringarna för långt när ni bär på ryggen i ringsjalen? Jag har försökt några gånger nu men antingen så hamnar ringarna i armhålan (då trycker de på bröstet) eller mitt uppe på bröstet. Har ni något särskilt knep?
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag bär väldigt sällan på ryggen i ringsjal, varken Alma eller jag är särskilt förtjusta i det, men när jag gör det börjar jag med ringarna bakom axeln typ och Alma på höften och ser till att sjalen är hyfsat spänd redan, då brukar dom hamna ganska bra sen när jag humpar bak henne.
Användarens profilbild
Av marlene
jag börjar med ringarna mitt bak och sjalen så åtspänd den kan vara, sen för jag runt wille och fin justerar det sista. Jag har en omsydd bära barn sjal som jag bara har sytt tvärs över och det är uteslutande den jag bär med på ryggen för jag kan vika ner översta kanten och få ännu tightare i överkanten. Den andra ringsjalen jag använder har jag vikt tyget vid ringarna och det går inte att vika överkanten på samma sätt så den är inte alls lika skön att bära på ryggen med.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
För att undvika att ringarna trycker mot bröstkorgen brukar jag ta svansen på sjalen och stoppa fast den mellan ringarna och mig själv när sjalen väl är justerad och K sitter som hon ska! (har varken särskilt mycket bröst eller bröstmuskler som kan fungera som vaddering :oops: så lite sjal gör kanska stor skillnad vad det gäller komforten!)
Av gottegrisen
Nja, jag tycker då inte att brösten funkar som vaddering, snarare så kläms de och det gör ont.
Användarens profilbild
Av Kristina
och bara därför så fick jag lov (för Alma alltså) att bära på ryggen i ringsjal idag och det gick inte alldeles lysande, men det blev iaf hyfsat.. :roll: :lol: Men ringarna hamnade mitt mellan tuttarna...
Av Marika
Jag har börjat bära ganska ofta på ryggen med ringsjal. Svea tycker om att promenera så då är det toppen att hänga på sig ringsjalen dra åt den tight så den inte är i vägen. När hon är trött och vill hem så sätter jag henne på ryggen.
Så här gör jag: Ringarna nästan bakom axeln. Ner med Svea på höften. Jag för henne bakåt och lutar mig framåt så hon ligger på ryggen. (Att tilläggar ska att hon nu samarbetar bra eftersom hon vill upp. Funkar inte lika bra när hon vill gå!!) Sen lossar jag på sjalen och rättar till den så den ligger bra i knäveck och upp till armhåla på Svea. Eftersom jag lossar på allting så kan jag plasera ringarn där det är bekvämast. Ibland knölar jag upp svansen undre ringarna och så blir det som en kudde där under och den är inte i vägen.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Ringsjalen är kanon just när man får till det !!!

Bild

Här är Tor 030810 !! det är med bära barn sjalen som ringsjal där har jag fått till det jätte bra + att han sammarbetade o satte in höver armen (inte alltid så :lol: ) Jat har ringarna under bröstet o det stör inte.
Nu när jag testat har jag börjat på höften så långt bak jag bara kan o se'n föst honom bakåt ...ringarna har jag nästan där han kommer sitta se'n ...lite svårt att förlkara hoppas det hjälper nått :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?