Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hej...

är helt ny på detta med sjal men blev såå sugen då jag var gravid o köpte en minimundus trikåsjal och även en hemsydd ringsjal (bästa kombinationen efter tips härifrån.. :lol: )

men... nu vet jag inte riktigt hur jag ska få till det.. knyter som instruktionen visar, men jag tycker hon sitter så slappt liksom, krokig med ryggen o huvudet lutar mkt bakåt. Lova är 4 veckor nu. Sen undrar jag hur länge de kan sitta i sjalen egntligen nu när de är så små?
Vaggan får jag inte alls till, och hon gillar inte att bli så "knökad" med... :oops:

ringsjalen samma där, jag vet inte hur jag ska lägga henne...

blir så glad om jag får lite tips, råd o ev några bilder från er... :)
Användarens profilbild
Av miso
Här finns en jättebra beskrivning för långsjal:
http://www.looma.se/Texter/SINO_instruk ... 5.indd.pdf
Tänk på att bebisen ska sitta tight och högt, över din navel, du ska kunna pussa den på huvudet.
Ringsjal är mest smidigt när bebisen kan börja sitta i den tycker jag. Eller om man ska amma eftersom det är så lätt att reglera bebisens höjd.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Låter som att du knyter för löst. Knyt lite tightare varje gång. När du inte får plats med babyn var det bra förra gången!
Bildserie på knytningen:
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x ... sition.htm

Sonja sitter himla högt på dom bilderna men hon ville vara så, mot min axel, men kan ha dom lite lägre. Men dom kommer automatiskt ganska högt när man har benen helt innanför, särskilt på en kort person som jag.
Bild

Tänk också på att smokingbältet ska vara tightare än axelbanden. Ge inte upp, det är värt lite träning!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag kan bara svara för mig !!!

Med Axel o kompisars bebbar har jag fått till nyfödda o riktigt små i ringsjal... men det jag har kommit på är att man måste låta dom ligga lite som dom vill det är ju det mest liknade magen som finns o där har dom legar rätt knöt med ben ihopkrupna o armar rätt knöligt ....

Jag har burit i vaggliknande jag har haft benen utanför o det har fungerat bäst...

Jag har satt i dom i grod mage mot mage o se'n roterat dom i en halvliggandes/ sittandes ställning .... jag har fått en massa träning dock för att det är inte helt lätt i början ....

Trikå sjal har jag inte haft men jag knöt http://www.sjalar.nu/smafolket/texter/k ... lkryss.htm
eller http://www.sjalar.nu/smafolket/texter/k ... ryssII.htm

Det bästa med den sista är att man ha på gördeln när man vill så jag knölade på den när Axel somnat .....
Användarens profilbild
Av tove79
Du måste knyta så att du tror att du knytit för hårt, då brukar det bli bäst. :D Ge inte upp, min Ivar är 4 månader nu och nu börjar trikåsjalen kännas lite "svajjig" (men han är en klump) men oj, vilken glädje vi har haft av den. Vi älskar den! Det är värt lite jobb i början.
Användarens profilbild
Av tove79
Och just det! Prova att lägga lillan i "vagga" i ringsjalen när du ammar henne, på så sätt kan du ha händerna fria för att t.ex äta. Annars funkar ringsjalen bättre senare när de är stadiga i huvudet och kan sitta på höften.
Viggosmamma skrev: ringsjalen samma där, jag vet inte hur jag ska lägga henne...
Om man ska ha en bebis liggande i ringsjal så ska dom ligga tvärs över sjalen och inte i sjalens längdriktning. Hoppas do förstår hur jag menar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?