Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av joise
Min dotter är snart 4 veckor, är hon för liten att bäras i buddha position? jag har en trikåsjal, finns det andra sätt att bära såna småttingar på än mage mot mage? Hon gillar inte att ha tyget som ska stötta huvudet på sig. tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Av solanna
Det går bra att bära i Buddhaposition med en sådan liten. Jag började bära med trikåsjal när Dante var knappt ett dygn gammal. I början bar jag honom bara i vagga på vänstra sidan, men ibland satte jag honom lite mer upp så att han såg bättre om han var vaken.

När jag bär i Buddha numera så sätter jag honom fortfarande gärna lite mer till vänster så att han lutar huvudet mot min vänstra axel. Jag har inte så lång överkropp så jag tycker att det är bekvämast så. Dessutom kan man lättare prata lite om man inte har sitt eget ansikte precis bakom bebisens huvud. På sätt och vis är alltså "sittande vagga" och min variant av Buddha väldigt lika. Det är nog mest att Dante har blivit så lång och tung nu som gör skillnaden.

Jag bär en hel del mage mot mage också och det är skönast om han sover eftersom han sitter närmast kroppen då. Då går han med på att jag dra sjaltyget lite över huvudet så att han får stöd. Är han vaken däremot så går inte det. Tidigare stödde jag hans huvud med ena handen, men numera kan han hålla uppe huvudet själv. Han är väldigt stadig i nacken enligt min bvc-tant när jag var där förra veckan och hon undrade om Dante fick ligga mycket på mage och träna. Det har han knappt gjort alls, utan jag tror att det är allt sjalbärande som givit bra träning åt nackmuskulaturen, och skulle han tyckt att det varit jobbigt skulle jag nog fått veta det. Bebisar brukar vara väldigt bra på att meddela om det är något som inte är som det ska. ;-)

Mvh,
Susanne
Användarens profilbild
Av joise
Tusen tack! :D då ska jag pröva det. men hur är det med huvudet, måste man stötta det på något sätt? om du har barnet lite till vänster, är benen fortfarande rakt fram?
Användarens profilbild
Av solanna
joise skrev:Tusen tack! :D då ska jag pröva det. men hur är det med huvudet, måste man stötta det på något sätt? om du har barnet lite till vänster, är benen fortfarande rakt fram?
Huvudet stöttar sig självt mot axeln, det är jättefiffigt tycker jag. När det gäller benen så sitter han nog lite snett allt, men inte lika mycket som i vaggan. Testa och se vad ni trivs med. Man kan nog göra lite hur som...

Mvh,
Susanne
Av Xera
flåt att jag snor tråden till en anna fråga an buddha. Kan man bära den possitionen med en vävd långsjal med eller måste det vara en trikåsjal ??
Användarens profilbild
Av diddeldi
Xera skrev:flåt att jag snor tråden till en anna fråga an buddha. Kan man bära den possitionen med en vävd långsjal med eller måste det vara en trikåsjal ??
det går med vävd sjal också, fast det är svårare att få till lagom tajt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?