Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillan
Jag har en Moby Wrap sjal.
Det är min första sjal och jag är jättenöjd, min tjej stortrivs i den och somnar i stort sett varje kväll i den.
Hon är 3,5 månad och jag sätter henne mot mej, groda tror jag det kallas?

Nu börjar hon bli lite nyfiken och vill se sej omkring, hur ska jag sätta henne då?
Vänder jag henne bara om så känns det så "ostadigt". Finns det nåt "knep"?

Mvh Lillan
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag är inte så bra på trikåsjalar, har aldrig haft någon sådan själv, men även i en vävd sjal blir det ostadigt med barnet vänt utåt. Det beror på att tyngdpunkten ligger längre från dig och går inte att göra något åt. (Möjligtvis kanska det blir lite bättre om du knyter riktigt tajt.)
Jag antar att du prövat det som kallas buddha på knytsidan under sjalbarns förstasida. Ett alternativ till buddha-knytning är höftkryss. Om du tittar lite längre ner på knytsidan under rubriken långsjal (vävd) finns en beskrivning på hur man gör. Det borde fungera även med en Moby Wrap, men du kommer nog att få långa ändar över. Jag brukar ta dem några extra varv runt midjan.
Roligt att ni trivs, lycka till!
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag brukar/de sätta honom mage mot mage (groda) som vanligt, men sen dra undan sjalen lite så han hade armarna fria och kan vända sig lite. Då blev han nöjd, så du kan ju testa och se om det funkar.
Användarens profilbild
Av Alven
Elin G skrev:Jag brukar/de sätta honom mage mot mage (groda) som vanligt, men sen dra undan sjalen lite så han hade armarna fria och kan vända sig lite.
Så gör vi med, det funkar fint.
Av Lillan
Tack till er alla.
Ska kolla lite mer om budda som ni skrev om.

Jag har inte tänkt på att dra ner så mycket över axlarna, har varit rädd att hon ska "falla utåt" så hon har mest suttit med huvudet också inne i sjalen (det tycker hon är jättemysigt när hon är trött).

Men har märkt att hon vill vara med lite mer och se sej omkring.

Tack för era tips
Av SnutteNuttan
Jag skulle inte rekommendera att vända på barnet när dom är så små.
Det är som med rekommendationen av vagnar - att man ska ha dom vända mot sig fram tills dom är ett år.
Bättre då att sitta mage mot mage och få ha armarna lite fria, men kunna se mamman (eller annan bärare såklart!) om det blir lite läskigt med stora världen. :vågen:
Av Lillan
SnutteNuttan skrev:Jag skulle inte rekommendera att vända på barnet när dom är så små.
Det är som med rekommendationen av vagnar - att man ska ha dom vända mot sig fram tills dom är ett år.
Bättre då att sitta mage mot mage och få ha armarna lite fria, men kunna se mamman (eller annan bärare såklart!) om det blir lite läskigt med stora världen. :vågen:
Nä, det håller jag med dej om!
Jag tänkte mest i hemmiljö... när jag går hemma och pysslar eller bara går runt kvarteret med hunden.
/LIllan
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?