Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har en Moby Wrap som jag knyter i X-omslut 2. Nu när vi har börjat våga oss utanför hemmets härd med sjalen och jag går lite raskare än vad jag gör inomhus så tycker jag att Karin skumpar så.

Jag funderar på om det beror på att sjalen är elastisk, eller att jag knyter den för löst. Men jag har svårt att tro att jag skulle behöva knyta hårdare för jag tycker att Karin sitter tight som det är. (Fast å andra sidan så vartefter jag bär längre, så halkar hon längre och längre ner på magen. Det är förmodligen ett tecken på att jag inte knytit tillräckligt hårt? Å tredje sidan så tycker jag att det är bekvämast att bära när jag inte har hennes huvud ända upp under hakan..)
Användarens profilbild
Av Helena
Du kan ju försöka få smokingbältet tajtare från början, det är ju det som gör knytningen stadig. Korset måste du ju anpassa, så att hon inte kommer jätte högt upp som du säger.
Senast redigerad av Helena den ons jun 08, 2005 14:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
Du knyter nog lite för löst ja :)

Jag gillar när det är så tajt att det tar emot att andas, kör chacka-chacka varje gång. Jag tyckte inte det blev skumpigt med mobyn förrän David vägde närmare 10 kg.
Av LL
är även min devis. Och gärna lite bebisfjun under hakan :wink: Som du säger brukar ju barnet sjunka lite efter en stund i knytningen. Knyt lite hårdare och så drar du åt lite till så ska det nog bli perfekt :)
Användarens profilbild
Av sillen
Alven skrev:Jag gillar när det är så tajt att det tar emot att andas
Jag med! Knyter för kung och fosterland, kollar noga (och ofta) så jag inte stoppat cirkulationen i Pyttes ben.

Efter en stund brukar materialet (ja, nu har jag ingen MobyWrap utan talar med generellt) ge med sig så hela paketet är som formgjutet! Gör jag tvärt om - knyter så det passar lagom i början, då har Pytte garanterat skumpat ner innan jag ens hunnit ut ut porten...
Användarens profilbild
Av Helena
Om att knyta hårt. Jag knöt min babybundler så hårt att jag fick ont i nacke och axlar. Det är lite lurigt med trikåsjalar, man kan ju inte dra åt en vävd sjal på samma sätt, det blir mer lagom tycker jag.
Men jag gillar den där känslan när man drar upp smokingbältet på en nyknuten trikåsjal. Och man känner att det sitter bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?