Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Söker instruktioner hur man gör när man svingar upp barnet på ryggen när man tar tag i armarna och har sjalen draperad över barnets rygg.
Alven visade mig på senaste sjalträffen och jag provade själv. (Tack Alven!)
Himla smidigt och lätt var det. När jag dagen efter skulle visa för maken så blev det helfel och nu vågar jag inte prova igen. :duh:
Behöver lite bilder som jag kan visa för maken för det blir nog han som får knyta åt mig.
Har för mig att jag har sett en bildserie för ett tag sedan men minns inte var... Någon som vet?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Denna är rätt bra !!!
http://www.kantoliinakanava.fi/sidontao ... selkareppu

Texten är det svårare med men det är bra bild scerie ....Jag hade en kudde på ett bord o sjalen så man inte behövde svinga så långt .... Det finns även ett bra sätt när barnen är lite stadigare att ha barnet sittandes i knät ...Letar efter mina bilder men jag har en röra *sorry
Av anna m
Med riktiigt små bebisar sprider du inte ut sjalen utan sätter den bara under armarna och kniper ihop över bröstet. Tajt så bebin inte kan åka ur - och så svingar du upp den och böjer dig framåt.
Användarens profilbild
Av lucifer
her kan du se hvordan jeg gjør det med meitai:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=24266

med sjal så bare legger du sjalet rundt barnet, før du kaster han opp
Användarens profilbild
Av ÅsaM
När jag svingar korsar jag mina händer eller rättare sagt handleder över varandra fast det är kanske ingen annan som gör så :?:
Användarens profilbild
Av Fulfot
Tack för alla svar och fina bildserier!

Provade en Lucifer sving i förrgår och det gick bra men knytningen blev konstig. Hade tänkt göra en ryggsäck men sjalen kom under armarna iställe så då försökte jag göra ett omslutet vad det nu heter men det blev en helt egen variant... :D
Hon tycker inte om att bli svingad när hon är inlindad i sjalen så det alternativet faller bort. Ska öva mer näe det blir lite svalare, nu blir det mest Ergon.
ÅsaM skrev:När jag svingar korsar jag mina händer eller rättare sagt handleder över varandra fast det är kanske ingen annan som gör så :?:
Jo! Det var så jag lärde mig men det blev helkonstigt hemma.
Användarens profilbild
Av ÅsaM
När jag svingar då ser jag till att höger arm ligger över den vänstra sedan för jag barnet mot min vänstra sida. :D annars blir allt helgalet.

Lycka till ! :D :D
Användarens profilbild
Av Linnea
för att allt ska hamna på plats, ställer jag Lova med ryggen mot mig och tar hennes överarmar med mina händer rakt ner (alltså inte vridigt händerna på något sätt :wink: ) sen bara lyfter jag runt henne :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
ÅsaM skrev:När jag svingar då ser jag till att höger arm ligger över den vänstra sedan för jag barnet mot min vänstra sida. :D annars blir allt helgalet.

Lycka till ! :D :D
och jag gör tvärtom, vänster arm över höger och sen svingar jag upp honom över min högra sida :wink: . jag kan inte svinga på vänster sida, då blir det konstigt. man får nog prova sig fram helt enkelt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?