Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sillen
Är det jag som är korkad, eller VARFÖR blir det inget bra? Har använt Ergon på magen och det funkar super, men Pytte väger trots allt 8,5 kg och ibland skulle jag vilja ha henne på ryggen istf på magen, ffa när jag försöker få något gjort hemma.

Men icke - först är det knepigt att få upp henne; börjar jag med henne på ryggen är jag rädd att tappa ålen, försöker jag "vrida på mig" selen med henne i åker alla mina kläder med och det hela blir ett korvigt elände.

Lyckas jag till slut ändå så får jag ont i svanken efter en stund, ett ont som inte går bort när jag tar av mig Ergon.

Vad gör jag för fel?
Av Alexandra
Jag brukar knäppa fast selen runt midjan och sätta Tindra i den på höften. Vänster axelband har jag dragit ut lite längre och samtidigt som jag lutar mig lite fram trär jag i vänster arm. Sedan lutar jag mig mer fram och "bumpar över" selen bakåt på ryggen. Byter arm att säkra Tindra i och sedan drar jag på mig höger axelband, drar åt det vänstra, och till sist släpper jag lite på midjebandet så det hamnar längre ned vid höften. Då kan man oxå rätta till kläderna som korvat sig.
Sitter det för högt får man snabbt ont. :(
Det viktiga är att luta sig framåt och alltid säkra med ena handen. Jag hade alltid ngn som stod bakom mig, beredd att ta emot Tindra, de första gångerna. Nu när jag har fått kläm på det känns det smidigare att slänga upp och ur henne själv än att ngn hjälper mig.
Det är nog bara att öva och öva, det känns alltid läskigt i början.
Användarens profilbild
Av marlene
Jag kastar wille över axeln, låter brutalt ;) men jag knäpper midjebältet som det ska sitta och humpar honom över axeln, låter honom glida ner lite och drar upp axelbanden på plats. Hemma står jag alltid med ryggen mot sängen och borta står jag med ryggen mot en vägg. Ifall han skulle ramla ner, jag tror inte han gör det men det känns bättre. Jag tyckte det var ganska obehagligt i början men med lite träning så går det ganska bra. På dagis sa dom "oj vad akrobatiskt" ;)
Användarens profilbild
Av sillen
Vete 17 varför det blir knasigt... Nu har jag testat att "bumpa" enligt din metod Alexandra, och det funkar hyfsat - den delen tror jag att jag kan träna upp. Kasta henne över axeln vågar jag inte (än i alla fall!)!

Men det onda? Hur högt/lågt har ni midjebältet? På höfterna eller runt midjan? För mitt emellan höft och midja, då viker det sig mer..?

Fler idéer på vad/hur jag kan justera. Vill ju att det ska funka!
Användarens profilbild
Av marlene
det ska väl sitta ganska långt ner, jag har det nog mer på höfterna
Användarens profilbild
Av Lotta
Jag har omvänt problem, jag får superont i ryggen när jag haft ergon på magen :(

Angående avbärarbältet så tror jag att ju längre ner du kan få det ju bättre är det.

Jag spänner också fast midjebältet och sedan sätter jag på mig ett axelband, föser Tova på plats och tar på mig det andra axelbandet, jag lutar mig lite framåt under processen så att det inte känns som att hon kan ramla.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag skulle ta på Ergon på ryggen, men det känns för vanskligt att hunoa över David som jag brukar eftersom han tycker det är jättekul och hoppar upp och ner på min rygg.

Så jag la Ergon i en fåtölj med höftböltet precis nedanför sittdynan, och satte sedan David på Ergon. Sen satte jag mig på knä framför fåtöljen, knäppte höftbältet och drog upp axelbanden. Ungefär som när man ska få upp en unge i sjalen på ryggen alltså, enligt instruktionerna på Babyboden.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag har kommit på en ny metod för att få upp Tova i Ergon. Tycker inte det funkar att bumpa i ytterkläder. Jag sätter fast midjebältet och låter ergon hänga ner. Sen ställer jag Tova på en stol och drar upp henne på ryggen. Lutar mig framåt och fiskar upp ergon och sen trär jag i armarna. Ställer mig rakt upp och spänner allt rätt.

Avbärarbälet ska sitta runt höfterna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?