Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
X-omsluten vagga tycker jag verkar som om det skulle vara så bra, men jag får inte till den och/eller Lillan gillar den inte alls vad det verkar ... kan hon vara för stor?
Hon var på bvc i onsdags och mätte 58 cm/5590 g (1 mån).

Det enda jag kör annars är X-omslut, men osäker på om jag får till den rätt, vad bör jag tänka på? Hur länge kan hon vara i den? Tycker det verkar bli väldigt varmt också ibland.
Råd?
Användarens profilbild
Av Helena
Vad har du för typ av sjal, är det en trikåsjal? Det går nog att få in barnet i vagga, men det är ju klart hon är ju rätt stor, så då kanske det känns hopknölat. Min pojke gillade aldrig vaggan, han tyckte inte om att få en massa tyg runt huvudet. Så gillar hon bättre att sitta upprätt, så låt henne göra det.
Användarens profilbild
Av Tiz
Ville gillade inte heller vaggan. Det var omslutet kryss och omslutet X 2 som gällde.

Om det bluir för varmt kanske du kan testa den här? Jag vet iofs inte om det går med en trikåsjal. Man viker iallafall övre delen av smokingbältet flera varv så nacken får ordentligt stöd. Annars knyter man som ett omslutet X fast utan att breda ut krysset. Bild
Användarens profilbild
Av trollmamma
Axel gick med på att ligga i vagga i 3 dagar se'n var han mest irriterad om jag testade att ha honom i den !!

X- omsluten på alla olika sätt gick bra o Trygghets vagga var klart helt ok tyckte han.
Axel var rätt stors så han levde oftast i X-omsluten han ville ju äta ca var 1½-3 timmar så jag kände ingen oror över att jag skulle ha honom där för länge han kom ju upp för mat o blöjbyte :D om han klagade i sjalen var det oftast när magen jobbade o ur sjalen var det oftast mer klag.

Känner man att det blir lite länge så ändra på armarna o lyssna på om de är missnöjda oftast är det bara att köra på (de låg ju snarlikt i magen o då klagade dem inte :lol:
Användarens profilbild
Av Lingling
Jag x-ar vidare så länge.
Ni som också haft vaggproblem, gillar/gillade era barn ringsjal?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Ring sjalen hade jag bara lite i början !
Axel blev snabbt tung så den ligger på vänt tills han kan hjälpa till bättre !!!
Han satt dock mest upprätt i grodställning i ringsjalen annars låg han så nära maten o då sov han rätt oroligt!
Användarens profilbild
Av Tiz
Nej. Ville gillade inte ringsjalen heller. Däremot var den ovärderlig när han hade öroninflammation vid 6 veckor. Då la jag honom i amninsställning i ringsjalen men hade hans huvud utanför. ALltså jag stödde hans huvud mot min arm. Då gick det bättre. Men när han var nyfödd och frisk så ville han inte ligga utan sitta som en groda i famnen och då funkade inte ringsjalen.
Användarens profilbild
Av Helena
Tiz skrev:Ville gillade inte heller vaggan. Det var omslutet kryss och omslutet X 2 som gällde.

Om det bluir för varmt kanske du kan testa den här? Jag vet iofs inte om det går med en trikåsjal. Man viker iallafall övre delen av smokingbältet flera varv så nacken får ordentligt stöd. Annars knyter man som ett omslutet X fast utan att breda ut krysset. Bild
Jag tror inte att det skulle bli så stabilt med en trikåsjal, man behöver nästan de olika lagren av tyg för att barnet ska sitta bra. Det blir nog lite mindre varmt i sjalen, när barnet börjar kunna ha armarna ute mer.
Användarens profilbild
Av Lingling
Tack för svaren igen! (Försökte svara förra veckan, men då kraschade det, får se hur det går nu).
Testat en gång att ha Lillan i vattensjalen och det verkade också tveksamt ... men idag kom mina tre par ringar jag beställt ... så nu ska jag testa att sy en ringsjal åt henne iaf, vore bra när hon inte ska vara i så länge tänkte jag, och kanske till en liten finsjal :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?