Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

X omslut på ryggen övar jag på hemma. Jag köpte precis en ny sjal, något längre än den gamla och nu går det mycket lättare. Det är när man ska korsa över barnets rygg som varit det svåra. Jag håller på att vrida armarna ur led men nu gick det mycket bättre :)

Nu har jag "bara ett problem" kvar. Jag får ingen ordning på smokingbältet som man gör i början. Den hamnar långt ner på hennes rygg men går ner under rumpan, knävecken fint. Jag börjar med att ha sjalen uppe vid hennes axlar men sen när jag drar åt och hon ligger på min rygg så dras bältet ned. Hon är också väldigt envis och bara SKA ha armarna utanför bältet och det gör väl inte saken bättre.

Hur får jag smokingbältet att stanna kvar?
Användarens profilbild
Av Tiz
Det problemet hade jag också. Jag gör numera så att jag lägger upp honom på ryggen. Tar sjalen framför mig, drar över den över både Villes och mitt huvud. Då täcker den Ville från hals till mitten på låren ungefär. Sedan får man vara snabb som attan att ta tag i kanterna och dra åt som sjuttsingen och knyta över bröstet. Sjalen hamnar ganska högt upp på honom, under armhålorna. Han vill också ha armarna fria, men det här funkar bra.
Användarens profilbild
Av guldmane
Hon är ju bara 5 månader så att lägga henne på min rygg utan sjal vågar jag inte. Dessutom håller hon "ut" upp huvudet hela tiden.
Användarens profilbild
Av Tiz
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig :? Jag har nyligen börjat få till mina ryggknyt och Ville är 21 månader ;) Honom kan jag säga åt att ligga stilla och krama mamma :D :loving:
Användarens profilbild
Av Malla
Jag sätter F. på sjalen och lägger sjalen upp och lite över hennes axlar, sen tar jag tag i hennes armar och tyget samtidigt över hennes armar, då hamnar sjalen över hennes nacke när jag svingar upp henne. Sen drar jag åt hårt och knyter på bröstet innan jag gör krysset.
F. vill också ha armarna ute numera, men hon brukar inte dra upp dem förrän jag knutit färdigt. Fast just nu kör jag mest meitai när jag ska gå nånstans för det känns säkrare. Hemma tycker jag inte det gör så mycket om hon tar upp armarna.
Användarens profilbild
Av guldmane
Gjorde en ryggknytning med syrrans 3-åring idag. OJ så lätt och bra det blev :D. Det bästa var att man kunde slänga upp ungen och ge henne instruktioner dessutom behövde man inte hålla i och vara rädd att hon ramlar. Bara koncentration på knytningen.

Hon tyckte f.ö. det var jättemysigt att åka sjal en stund.
Användarens profilbild
Av guldmane
Använde dessa knytinstruktioner idag http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm och nu hamnade smokingbältet bra på en gång. Bra tips det där att ha sjalen först över axeln och stå på sjaländen medan man grejar med den andra sjaländen.

Och hennes armar hölls nere :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?