Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej!

Jag har lyckats tappa bort instruktionerna och är tydligen lite inkompetent för jag fattar inte riktigt hur man fäster ryggsäcken på Ergon :roll:
JAg förstår att det är de där "knopparna" på sidorna liksom som man ska använda, men det blir inte riktigt bra när jag försöker - ryggsäcken kommer för långt ner liksom :hmm: :hopmad:
Någon som har bilder eller kan förklara på nå bra vis??
Användarens profilbild
Av jazoo
Hmm, ska försöka förklara... *springer lite snabbt iväg och kollar så jag säger rätt*

De översta remmarna ryggan skall gå runt axelremmarna på Ergon (den vadderade delen) och sedan fästas i knopparna på ryggan. De nedre remmarna dras igenom D-ringarna på Ergon (som sitter vid remdelen av axelremmen) och fästs sedan i knopparna.

Fattar du? Klart som korvspad va? ;)
Användarens profilbild
Av jazoo
Har tyvärr inte möjlighet att visa bilder just nu, men om det hjälper så kan jag göra det om ett par dar. Om du inte listar ut det med hjälp av min eminenta förklaring ovan alltså... ;)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:hmm:

Tyckte det var ungefär så jag gjorde...
Får väl testa igen - återkommer om jag behöver bilder :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
på vilket sätt tycker du att den hamnar för långt ner? den ska ju sitta ganska lågt så att den inte sticker upp över selen. jazoos förklaring lät bra tyckte jag.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
diddeldi skrev:på vilket sätt tycker du att den hamnar för långt ner? den ska ju sitta ganska lågt så att den inte sticker upp över selen. jazoos förklaring lät bra tyckte jag.
Det kändes som att den hängde nere vid rumpan liksom
:roll: Såg inte ut som det gör på bilden heller...

Men det kanske berodde på att den var ganska välpackad också??

Bild
Användarens profilbild
Av diddeldi
kajsa kavat skrev:
diddeldi skrev:på vilket sätt tycker du att den hamnar för långt ner? den ska ju sitta ganska lågt så att den inte sticker upp över selen. jazoos förklaring lät bra tyckte jag.
Det kändes som att den hängde nere vid rumpan liksom
:roll: Såg inte ut som det gör på bilden heller...

Men det kanske berodde på att den var ganska välpackad också??

Bild
var är överkanten på ryggan jämfört med överkanten på selen? de ska vara på typ samma nivå. fast man ska helst inte packa den jättefull om man inte måste :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Överkanten var inte riktigt i nivå med selen :roll: Fast det kan ju har berott på att den var tung och hängde ner.
Sitter och "datorammar" just nu så jag kan inte kolla hur det blir om jag tömmer den lite - men jag ska göra det så fort unga damen här är klar :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok nu har jag testat i ett mindre stressigt läge och med mindre packning i ryggsäcken och nu gick det bra :P
JAg vet inte om jag gjorde nåt fel eller om det bara var det att det var för tungt, men det viktiga är ju att jag fattar nu :wink:
Användarens profilbild
Av Dafe
Kan inte du ta en bra bild så jag får se? Funderar på att köpa väskan, men den låter ju inte så bra om den hänger nere vid rumpan och inte får packas för full..? :roll: :?

ÄR den bra när du fått till det?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jättebra för liten packning, men inte så bra för en hel dags packning (blöjor, ombyte, matsäck + dricka) skulle jag vilja säga.
Kan ta ett foto men det får bli i morrn :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag tycker ryggan är super, den rymmer mycket utan att för den skull se STOR ut! Men jag använder den som lös rygga, bär sonen på magen (i sjal eller Ergo).

Rymmer för oss en hel dags packning (om man som sagt inte tänker hänga den på selen).
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag tycker ergoryggan är super, så jag kan varmt rekommendera den. För oss rymmer den lätt en dags packning utan att bli för full, men det beror ju på hur mycket grejer man vill/orkar/måste släpa med sig... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?