Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Tiz skrev:Man sätter bäbisen i grodställning, alltså drar ut benen åt sidorna och ser till att det blir lite extra tyg under rumpa, från knä till knä. Sedan gör man krysset bakom ryggen och spänner åt ordntligt sedan chacka-chackar man ;) (Vilket otroligt fånigt uttryck ;))

Första gången jag provade själv spände jag åt så hårt att jag knappt kunde andas själv ;)
Precis, man har ju inte smokingbältet jätte löst när man gör chaka-chaka eller vad det nu heter, först drar man lite i sjalens kanterna så att smokingbältet sitter åt, sen för att få det extra tight kan man göra det där.
Användarens profilbild
Av Karin
Alltså jag måste bara fråga (har aldrig gjort en sådan knytning) - hur får ni barnet att sitta fast från början, hur börjar ni? :?
Jag har alltid gjort magknytningarna helt klara och sedan satt i bebben. Endast ryggknytningar som jag så att säja "knutit in" barnet i, men då kan man ju luta sig framåt så att barnet ligger på plats.
Så hur gör ni? Finns det fler magknytningar som man kan "knyta in" barnet i (borde ju fungera bättre än att knyta klart först, speciellt med vävda sjalar)?
Användarens profilbild
Av Anso
Jennelii skrev:Anso varför provar du inte? Det är jättelätt, nästan så jag inte får till nån annan knytning lika bra (får bara till det med mobyn som jag inte använder längre..). Jag gillar den stenhårt, lite besvärligt är det om jag behöver få loss honom....då måste hela sjalen av...
åh, jag har redan provat-provar nästan allt som jag kommer över i knytbeskrivning.....
Användarens profilbild
Av Jennelii
Anso: Ok ja jag tänkte väl :D Vad tycker du då? Jag tycker verkligen den är jätteskön men det kanske är för att jag inte får till nån annan lika bra längre (förutom med mobyn).
Användarens profilbild
Av Helena
Karin skrev:Alltså jag måste bara fråga (har aldrig gjort en sådan knytning) - hur får ni barnet att sitta fast från början, hur börjar ni? :?
Jag har alltid gjort magknytningarna helt klara och sedan satt i bebben. Endast ryggknytningar som jag så att säja "knutit in" barnet i, men då kan man ju luta sig framåt så att barnet ligger på plats.
Så hur gör ni? Finns det fler magknytningar som man kan "knyta in" barnet i (borde ju fungera bättre än att knyta klart först, speciellt med vävda sjalar)?
Bäst är väl att kolla på en knytinstruktion, t ex den här:

http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut.htm

Man har ju sjalen på sig och gör iordning smokingbältet.
Barnet låter man glida in under smokingbältet och då kan det inte ramla ur. Med små barn står man nog automatisk lite bakåtböjd.
Användarens profilbild
Av Anso
Jennelii skrev:Anso: Ok ja jag tänkte väl :D Vad tycker du då? Jag tycker verkligen den är jätteskön men det kanske är för att jag inte får till nån annan lika bra längre (förutom med mobyn).
Helt Ok att bära så tycker jag, kanske inte en timme men ändå praktiskt.
Man får se till att smoking bältet sitter bra om man har en bebbe som gillar att luta bakåt och kolla läget. För mer stöd för bebben så vill jag nog dra upp krysset i alla fall en bit över rumpan och ryggen.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jennelii skrev:Jag gillar den stenhårt, lite besvärligt är det om jag behöver få loss honom....då måste hela sjalen av...
...jo, jag håller med. Det är en favvisknytning för tillfället, men när man ska försöka ta ur barnet, hjälper det inte att bara knyta upp knuten, utan man får verkligen vira av sig alltihop. Svettigt på magen var det oxå häromdagen när det var 17 grader ute o jag dessutom drog min sjuka 3½-åring i vagn i backarna här hos oss......
Av Katrin
Passar på att aktivera en gammal tråd som handlade om just det jag ville fråga :wink:

Jag testade att knyta V så häromdan för jag ville testa nåt som inte skulle bli så varmt som omslutX som är vår favorit annars. Vi blir ju alldeles blöta i den... Men det var jätteobekvämt och kändes som han skulle glida ur/glida ner. Knöt vi inte tillräckligt tajt då eller? Jag hade inte fattat det där med chacka-chackan. Det var svårt att ha "krysset" sådär ihoptjorvat som på bilden, känns som jag vill breda ut det men då missar man ju hela poängen med knytningen, eller?

Förresten, inbegriper chackan att man skakar kroppen åxå eller drar man bara med armarna uppåt?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?