Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pepper
Just nu fullkomligt avskyr jag bärsjalar!!
Jag kan bara ha min moby då och då eftersom jag måste ha en väldig tur om bebis inte blir förbannad när hon ska ner i den, och det är bara vid vissa tillfällen hon inte blir det.
Och man kan bara ha henne sittandes mage mot mage. Ligga i vagga = mord. Ändå har vi försökt vänja henne sen födseln.

Nu är det visserligen inte mobyn det handlar om, utan om ringsjalen jag fick hem idag.
Min kompis har haft min flicka i ringsjal en gång utan problem, men när jag ska stoppa i henne skriker hon som en galning. Vad göra?

Min kompis gjorde sjalen till en ficka där hon satte ner bebis i grodställning, mage mot mage, jag har inte hittat den positionen i någon användningsbeskrivning men det kanske går att ha henne så ändå?

Jag tror inte att min flicka gillar att vara nära och att hållas tight. Kan det vara så?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Av Miamamman
Gillar hon att bäras utan sjal, dvs i bara armarna? Hur i så fall? Ett bra sätt kan vara att försöka få till den position hon giullar utan sjal. Man får tänka att man ska vira sjalen runt som hon sitter, hm svårt att förklara. Men gillar hon att bäras högt upp på axeln med knäna upp och isär så får man helt enkelt sätt ahenne så i sjalen. Förstår du eller är jag helt virrig på att förklara idag?
Ringsjalen om den inte funkar nu så gör det garanterat det när hon är kring halvåret och vill sitta på höften, då är den super!
Av anna m
Min ena tvilling älskar vagga medan den andra avskyr den och då får man anpassa sig. Ibland när Sonja är lite övertrött blir hon rasande i sjalen, så då håller jag henne upp mot axeln och släpper långsamt ner henne i sjalen. Ja, hon är ju i sjalen hela tiden men den bär henne inte först utan jag stödjer henne med min arm under hennes rumpa.
Hör väldigt många barn som inte gillar vagga...
Användarens profilbild
Av Kotten
Det där med mage mot mage i ringsjalen, är inte det att bära japanskt?
Det finns nog en tråd om det någonstans.

Hoppas det bli bättre snart!
Användarens profilbild
Av tinaw
Mage mot mage (t2t)är inte riktigt samma som japanskt, då har man dessutom sjalen mellan barnets ben (och bär mage mot mage alltså). Men man brukar bära t2t i både ringsjal, kortsjal och bärpåse, så kolla t ex på bärpåse så hittar du det.

Många barn gillar inte vagg. Man tror att det kan handla om reflux ("sura uppstötningar") när de ligger ner så.
Användarens profilbild
Av zandrama
Vidar avskydde också vagga, har inte hört om många barn som gillar det. Låt henne sitta mage mot mage i mobyn. Kanske bara korta, korta stunder till att börja med så att hon vänjer sig. Ringsjalen kanske du kan vänta med ett tag.
Användarens profilbild
Av Sarai
Här är ett barn till som inte gillade vagga! Vi körde mage mot mage från två veckors ålder, med rejält med stöd för huvudet.
Av anna m
Bild

Liv gillar vagga så här mycket! (testar om jag kan infoga bilder)
Användarens profilbild
Av Gems
anna m skrev :
Min ena tvilling älskar vagga medan den andra avskyr den och då får man anpassa sig. Ibland när Sonja är lite övertrött blir hon rasande i sjalen, så då håller jag henne upp mot axeln och släpper långsamt ner henne i sjalen. Ja, hon är ju i sjalen hela tiden men den bär henne inte först utan jag stödjer henne med min arm under hennes rumpa.

Smart!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?