Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zandra
Testade idag att hiva upp Aniara på ryggen och det gick superbra!

Det blev på tok för löst såklart (dels för att jag var tafflig, dels för att Aniara gastade "inte sjalen, inte sjalen och viftade med armar & ben...) men det tog max två minuter så här ska övning ge färdighet. :D
Jag blev verkligen förvånad över hur lätt det var, viss fördel med äldre barn vid just den här knytningen känns det som.

Ska kapa ett antal decimeter på min hemsnajdade linneviskose-sjal så blir den mer hanterlig, den är ju 5m och det är för klunsigt.
Användarens profilbild
Av Louise
Kul att höra! Visst är det så att träning ger färdighet. Några gånger till så ska du se att du får det lagom tight också. Det gäller att alltid dra lite extra!

Fördelen med just ryggsäck är ju att det är en så snabb knytning, med lite träning så fixar du det på nolltid :wink:
Användarens profilbild
Av Zandra
Idag har vi rantat på stan med levande ryggsäck. Den var hellre än bra, men det var roligt tyckte både jag & dottern. :lol:

Svårt att få tyget stramt nog utan att packa in armarna ända ner till armbågarna, morr, morr. Ska man snurra tyget lite när man drar över axlarna och i kors? Det breder ut sig som fanken annars.
Gjorde ngn slags halvtibetan idag, var det rätt såhär:
när man kommer tillbaka fram, korsa och trä in ifrån bröstet och utåt genom "motsatt" tyg?????

Kapade sjalen cirka 80 cm, det blev mycket bättre.
Användarens profilbild
Av Louise
Visst är det kul när man känner att man börjar få till ryggknytningar, lite a-ha upplevelse.

Det blir ju enklare om inte sjalen är allt för lång. Det går ju alltid att ta den ett extra varv kring midjan men en kortare sjal känns ju framförallt smidigare att jobba med.

Jag brukar inte snurra tyget när jag gör ryggsäck, däremot försöker jag alltid att dra lite extra i överkanten (underlättar om man har en sjal där kanten är i avvikande färg men det går ändå).

Det låter helt rätt som du gjorde den tibetanska. Jag läste dock i någon annan tråd att Lin (tror jag det var) gjorde tvärtom, alltså gick utifrån och in när hon drog tyget under så det går säkert bra vilket som.

Kul att det går framåt!
Användarens profilbild
Av Zandra
OK. Tack! Ska öva mer när busungen är sugen - det var hon inte imorse. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?