Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Skulle någon erfaren sjalmänniska kunna kolla på några bilder av min knytning och mitt barn i sjalen och kolla om det ser rätt ut? Både jag och dottern trivs med sjalen (är nybörjare, fick sjalen igår) men jag vill ändå kolla med er som kan. Jag tycker att dottern blir att ligga som en ostbåge (böjd i sidled liksom) och undrar om det är rätt... kan hon inte få ont i ryggen? Hon sover dock som en stock i sjalen så det verkar inte göra ont på henne.
Jag kan skicka bilder via mail eller msn messenger.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej Carina!
Är det du från Örebro? Fick du tag på en bra sjal? Vi kan ju gärna ses om du vill ha lite hjälp med knytningar?

Jag har föreslagit en Örebroträff under Bärsjalsträffar.

Helena_Sunhede@hotmail.com
Användarens profilbild
Av trollmamma
eller till mig !!!

trollmamma@gmail.com
Av Carina
Tack så mycket för alla svar, har skickat bilderna via mail till er alla! :D
Användarens profilbild
Av Ester
Hej Carina,
vilken liten sötnos! Man blir ju så sugen på en liten till när man får se bilder på småttingar..... :D

Knytningen tycker jag ser bra ut, jag tycker att hon ligger riktigt fint.
Om det är obekvämt för barnet så säger de till, helt säkert.
Om du tycker att hennes rygg är böjd konstigt kanske du kan lägga henne lite mer vänd mot dig så ryggen kommer nedåt och lite utåt.

Sen ser jag inte om du har knytit fram eller bakom ryggen, men det jag brukar göra är att dra ner sjalen mot höften.
Så om man knyter bakom ryggen så hamnar knuten i svanken eller om man för fram sjalen så korsar man sjalen i svanken och knyter fram nedanför magen.
Jag tycker det är skönast. :D
Med en trikåsjal kan man ju trixa och prova lite olika ganska lätt.Sen brukar jag bre ut sjalen rätt mycket över axlarna, men det var ju i smällkalla vintern och det blir ju lite varmare förstås :roll:

Ja, hoppas du förstår lite hur jag menar...men jag tycker att du fått till knytningen jättebra av vad jag kan se på bilderna :D
Användarens profilbild
Av Mi
Va fint hon låg där i lillan! Man blir ju sååå sugen på att skaffa en liten till... snart! Fin sjal du hade också ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?