Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JosseS
Emma var 10 månader. Hon åker mycket sjal både på magen, höften och på ryggen och sover i alla ställningar :-) Hon tycker det är väldigt kul att sitta på ryggen när vi är ute och går eller på stan. Sydde en kortsjal och efter det är det mycket lättare att få till ryggknytningen. Mindre tyg att svinga runt med :-) :-)
Användarens profilbild
Av Cayenne
Elsie var knappt 4 månader när jag provade ryggknytninge med henne. Sedan hon var 6 månader har jag nästan bara burit på ryggen.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag ber att få revidera mitt tidigare inlägg. Jag skulla laga mat idag och Ida ville bli buren, så jag testade ett omslutet ryggkryss. Herregud så lätt det är att svinga en 7-veckorsbebis om man jämför med en tvååring! :D Och att knyta var plättlätt. Hon somnade snabbt och då knöt jag om krysset så att huvudet hamnade inanför.
Av Agneta H
Jag har provat någon gång med assistans av maken men det är svårt att få det bra. Så jag använder vävd sjal på magen och ergon på ryggen. Sonen är 6 månader. Men det kanske är dags att börja träna ordentligt på ryggknyt...
Av Agneta H
Jag har provat någon gång med assistans av maken men det är svårt att få det bra. Så jag använder vävd sjal på magen och ergon på ryggen. Sonen är 6 månader. Men det kanske är dags att börja träna ordentligt på ryggknyt...
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Våran minsta är snart 4månader och jag har burit henne på ryggen regelbundet i drygt en månad kanske.
Det är när vi är inne jag bär henne på ryggen, har testat någon gång ute också.
Det är smidigt när man ska tex plocka undan från golvet eller ska diska, ute vill jag ha mera koll på henne så att mössan sitter kvar eller att hon inte får sol i ansiktet.
Jag lägger sjalen nertill på min rygg innan jag hivar upp henne. Sen trär jag sjalen över ryggen på tösen också och knyter en knut på mitt bröst, då sitter hon så pass fast att hon inte trillar ner och jag kan lugnt knyta klart. :D
Användarens profilbild
Av Sessan
Smilla började åka rygg när hon var runt ett halvår. Numera bär jag bara på ryggen om vi är ute och går.

Om hon har svårt för att varva ner innan hon ska sova (i sin säng) sätter jag henne på magen, för där gör hon det bäst. Är man ute och går, somnar hon som en sten på ryggen. :lol:
Användarens profilbild
Av SoFaD
vi började inte med ryggknyt förräns william var runt 1½ år. lite väl sent tycker jag, men det hade gått så bra att bära på magen så jag hade inte brytt mig om det tidigare faktiskt. han var lite osammarbetsvillig i början, men nu går det bättre o bättre så mitt tips är att inte börja så sent som jag gjorde. lycka till!
Användarens profilbild
Av Imse
Tjejen var 6månader då vi började bära på ryggen när vi gick promenader.
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag började bära/ träna att ha Adam på ryggen när han var runt fyra månader men det var dock bara i korta stunder och det var nog mest för att träna ryggknytningar :wink:

Jag började nog på allvar bära Adam på rygg när han var åtta månader och nu när han är nio bär jag mest på rygg särskildt utomhus.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?