Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pillalilla
:D Yess, jag fick upp Fanny på ryggen!!!
:( Men det var ju jätteobekvämt (för mig, Fanny var nöjd)... Gjorde ont i axlarna, hasade ner hela tiden och kändes jättekonstigt. Hmmm, jag kan nog inte ha gjort rätt ? :roll:

Antar att träning ger färdighet....
Användarens profilbild
Av April
Tror inte att det ska kännas obehagligt ;-)

Övning ger färdighet :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Vilken typ av ryggsäck gjorde du? Jag tycker att det är bekvämast att göra en knut fram.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag gör någon form av tibetansk och den är jätteskön vid längre promenader.

Upp på ryggen, över axlarna, ner under och bak, i kors = över barnets ben och sedan under, fram igen, Den tåten som kommer fram under höger arm trycker du in under v- axels sjal.( frami från och ut mot armen) Den som kommer fram under vänster arm ska in under höger arms axels sjal. drag i hop framtill och knyt. Det gör att sjalen inte glider ner över axlarna och det inte trycker mot axelkulan.

Blev det rörigt... :shock: :D

/Helen
Användarens profilbild
Av pillalilla
Jag gjorde den som beskrivs på stjärnbarn.se med knuten framme på magen.
Jag ska pröva din variant, Helen, det låter som om den kanske funkar bättre. :)
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Jag gör någon form av tibetansk och den är jätteskön vid längre promenader.

Upp på ryggen, över axlarna, ner under och bak, i kors = över barnets ben och sedan under, fram igen, Den tåten som kommer fram under höger arm trycker du in under v- axels sjal.( frami från och ut mot armen) Den som kommer fram under vänster arm ska in under höger arms axels sjal. drag i hop framtill och knyt. Det gör att sjalen inte glider ner över axlarna och det inte trycker mot axelkulan.

Blev det rörigt... :shock: :D

/Helen
Finns den på www.mamatoto.org eller någon annanstans?
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:Jag gör också en tibetansk variant, ungefär som Helen, och det är jätteskönt att bära med. Vanlig ryggsäck kan jag bara ha några minuter...
Men, vad roligt att du fick upp henne på ryggen! Det är det största steget, nu behöver du bara slipa lite på knytningen. :D

Ja, jag håller med, det behövs något som fördelar tyngden bättre än vanlig ryggsäck. Man får otrolig hjälp med att bära barnet om man på något sätt knyter sjalen någonstans över bröstet, antingen genom att korsa, knyta en knut eller göra någon tibetansk variant (som jag inte provat ännu).
Användarens profilbild
Av Alven
Jag blev tvungen att testa den tibetanska nu när ni talade så varmt om den, och jag håller med om att den är skön. Men vad lustigt det kändes att ha knuten mellan brösten istället för vid midjan! :D
Senast redigerad av Alven den tis maj 10, 2005 11:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av pillalilla
Nu har vi tränat på den tibetanska varianten, nallen och jag! Tänkte att det var bäst med nån som inte protesterade över mitt fumlande... :lol: Ska prova på riktigt när Fanny vaknar.

Tack för hjälpen alla snälla tjejer! :D
Användarens profilbild
Av mojsan
tack tack för tipset, Helen! Jätteskön variant, jag har korsat, knutit o körtr vanlig ryggsäck, men denna var ju helt klart ett lyft! Tjoho!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?