Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Deja
När jag bär min son mage-mot-mage så händer det ofta att hans ben åker ned efter en stund. När jag sätter i honom i sjalen ser jag till att benen är brett isär och att sjalen går från knäveck till knäveck. Sedan är det som att sjalen ger vika och åker ihop så att knäna åker ned och sjalen stödjer då inte från knäveck till knäveck längre. Är det någon som har tips på hur jag ska knyta för att undvika detta?
Användarens profilbild
Av Isanna
Hur knyter du? Vilken knytning?

När du korsar sjalen på magen över smokingbältet, tar du då ändarna under hans ben o sen bak? Då håller ju sjalen som går i midjan upp benen. Förstår du hur jag menar?
Användarens profilbild
Av Deja
Vet inte om jag förstår... Jag korsar sjalen under smokingbältet. Sedan drar jag bak ändarna runt ryggen och sedan fram och knyter fram, nedanför smokingbältet. Ska jag stoppa in hans ben innanför det som jag knyter på slutet? (Hoppas du förstår hur jag menar :) )
Användarens profilbild
Av Deja
Jag använder den knytning som finns beskriven här på sjalbarn.se under trikå/elastisk sjal, mage-mot-mage.
Användarens profilbild
Av Isanna
Deja skrev:Jag använder den knytning som finns beskriven här på sjalbarn.se under trikå/elastisk sjal, mage-mot-mage.
Ok, då är det en annan sak, jag var lite snabb i vändningarna där... :)

*Funderar på hur jag gjorde med trikåsjalen*

Funkar det inte om du drar åt sjalen ännu mer när du knyter? En elastisk sjal har ju ganska mycket giv så det måste vara tajt i början, det blir ju lösare sen.
Användarens profilbild
Av Anso
Prova det här:
När du drar ut korset ifrån knäveck till knäveck så ska du samtidigt var noga med att dra vardera korsdel UPP ÖVER barnets rygg och inte bara ut åt sidorna.
Användarens profilbild
Av Deja
Tack för era tips! Jag breder ut tyget ordentligt, men det hjälper inte ändå... Kanske börjar Hug-a-Buben bli lite liten till min kille som nu är 6 månader, för det går mycket bättre med Babybundlern, som är bredare.
Användarens profilbild
Av Karion
Det ser ut som att du har satt huvudet på spiken i ditt sista inlägg här!!

Jag märkte att sjalen korvade ihop sig sådär när hon började bli för tung för trikåsjalen - först när det började bli så hade jag den dubbelvikt - sen blev det bättre när jag började ha den på full bredd men när hon sen blev ännu tyngre så hjälpte inte ens det om jag bar någon längre stund, som att tyngden gjorde att tyget gav efter och korvade ihop sig mer.
Då köpte jag en vävd sjal...

(Jag hade en Moby Wrap...)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?