Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av GodisGlader
Kom på nu när jag såg bilder med sjalar som gungor att nu kan ju jag oxå göra det nu när vi har hus, har ju fina träd nu på gården :app:
Undrar bara hur ni knyter den, antar att det är med vanlig dubbelknut men tänkte kolla vilka sätt det finns.
Användarens profilbild
Av Anso
Om man inte vill knyta sin fina sjal direkt i trädet så förelår jag att man först binder fast ett rep i trädet, en ögla runt grenen och sedan fäster sjalen i den. Eller så kanske man har ett par sjalringar till övers om man kan göra något snitsigt med? :hmm:
Användarens profilbild
Av jullan
Jag har bara tagit båda ändarna på sjalen och knutit ihop dem med en vanlig knut, men jag antar att man kan knyta ihop dem med en råbandsknop också. Sen har jag redan en krok på altanen som jag hängt upp sjalen i . Färdigt. Mycket uppskattat av lilltjejen!

Har faktiskt funderat på att köpa tyg så det räcker till en vuxenvariant också, det verkar ganska mysigt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Anso skrev:Om man inte vill knyta sin fina sjal direkt i trädet så förelår jag att man först binder fast ett rep i trädet, en ögla runt grenen och sedan fäster sjalen i den. Eller så kanske man har ett par sjalringar till övers om man kan göra något snitsigt med? :hmm:
SMART!!!!!
det ska jag ju naturligt vis göra på vå vår tråk tråk gård!!!!!!!!!
Av GodisGlader
Anso skrev:Om man inte vill knyta sin fina sjal direkt i trädet så förelår jag att man först binder fast ett rep i trädet, en ögla runt grenen och sedan fäster sjalen i den. Eller så kanske man har ett par sjalringar till övers om man kan göra något snitsigt med? :hmm:
Jag har min gamla Hoppe att slänga upp i trädet, men det var väldigt smart ju.... då kan man ju variera på sjalarna och alla färger :lol:
Av SandvikenMamma
GodisGlader skrev:
Jag har min gamla Hoppe att slänga upp i trädet, men det var väldigt smart ju.... då kan man ju variera på sjalarna och alla färger :lol:

Sen är det ett måste att bjuda in alla som kan komma på sjalträff, så vi får se hur det blir "live" :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Anso
GodisGlader skrev:
:Hahaa: *ruskar på huvudet*
Användarens profilbild
Av ana
Vi knöt sjalen i våran sängs kortsidor och det funkade jättebra! MEn det krävs ju att man har höga kanter och nåt att knyta i (vi har en "snrklig järnsäng)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?