Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ansve9
Sjalen ska ligga upp över barnets axlar när du börjar och knyter knuten fram. Sjalen kommer glida ner lite sen ändå, så det gäller att den ligger ganska högt från början. Jag tycker det är lättast att få till det om jag slänger upp barnet över axeln, om man tar barnet nedifrån/bakifrån eller runt höften är det krångligare att få upp tyget bra. Sen tycker jag att det funkar bäst om min son, som är stadig i kroppen, men ändå inte så stadig att han inte "vinglar" lite när han sitter bak, har armarna mellan tyget som går över mina axlar och tyget som går "runt" oss båda. Oj, det där var kanske inte begripligt :roll: Ska försöka förklara; först har jag tyget om rumpan på honom och knyter över mina bröst, då har han armarna över tyget. Sedan drar jag bak tyget snett mot motsatta benet, då försöker jag ha tyget över axeln på honom, så att hans arm kommer mellan tyglagren.
Hoppas det gick att förstå. Bästa tipset annars är väl att gå på en sjalträff. Det var det som gjorde att jag kunde komma igång med bakknyten!
Användarens profilbild
Av VenusLi
Jag hade tyget högt från början men hon lirkade ut överkroppen.

När jag drar tyget över mina axlar ska det kanske gå över hennes axlar oxå?
Jag försökte få till det så men lyckades uppenbarligen inte...

Får träna och be om hjälp vid nästa träff.
Användarens profilbild
Av diddeldi
om du lyckas sprida ut tyget som korsas över ryggen mer från knäveck till knäveck, och dra åt det ordentligt, så får du mer stabilitet. atlas vägrar också ha tyget över axlarna när jag knyter, så det funkar inte för oss. däremot är det rätt bra om man får hjälp av nån att dra upp tyget lite mer efter man har knutit klart, fast är man själv så kan det ju vara lite svårt förstås.
Användarens profilbild
Av Sarai
Frida med Mea skrev: Jag tycker det är lättast/bäst att bara korsa tyget bra istället frö knut eller rakt över axlarna
Varför är det lättast? Ännu så länge har jag bara testat knut, eftersom jag är rädd att Karl glider av medan jag knyter annars.
Han vill för övrigt också gärna ta ut armarna, och då blir det vingligt. Det funkar om vi går på promenad, då sitter han still, hemma vill han gripa efter saker och då kryper tyget längre och längre ner över ryggen. Någon som har något tips för det?

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?