- lör maj 13, 2006 15:19
Nu vet jag ju inte om du bär liggande eller sittande i sjalen. Liggande har jag ingen egen erfarenhet ifrån men om du bär honom sittande i sjalen kan jag tipsa om att helt enkelt sätta ringarna ordentligt långt bak, bara för att se hur långt bak du behöver starta med dem för att få det lagom. Bara att testa, testa, testa, och plötsligt en dag så bara sitter den perfekt gång på gång på gång!
Ang. kant justeringen så brukar jag försöka vara noga med att kanterna av sjalen verkligen är längst ut när sjalen går igenom ringarna för då brukar det fungera att justera sidorna var för sig, ligger de huller om buller med resten av sjalen blir den smått omöjlig att justera!
(jisses, inte helt lätt att förklara när man inte har en sjal att visa med!! Hoppas jag fick fram nåt vettigt iaf!
)

Ang. kant justeringen så brukar jag försöka vara noga med att kanterna av sjalen verkligen är längst ut när sjalen går igenom ringarna för då brukar det fungera att justera sidorna var för sig, ligger de huller om buller med resten av sjalen blir den smått omöjlig att justera!
(jisses, inte helt lätt att förklara när man inte har en sjal att visa med!! Hoppas jag fick fram nåt vettigt iaf!