Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nu vet jag ju inte om du bär liggande eller sittande i sjalen. Liggande har jag ingen egen erfarenhet ifrån men om du bär honom sittande i sjalen kan jag tipsa om att helt enkelt sätta ringarna ordentligt långt bak, bara för att se hur långt bak du behöver starta med dem för att få det lagom. Bara att testa, testa, testa, och plötsligt en dag så bara sitter den perfekt gång på gång på gång! :lol:

Ang. kant justeringen så brukar jag försöka vara noga med att kanterna av sjalen verkligen är längst ut när sjalen går igenom ringarna för då brukar det fungera att justera sidorna var för sig, ligger de huller om buller med resten av sjalen blir den smått omöjlig att justera!

(jisses, inte helt lätt att förklara när man inte har en sjal att visa med!! Hoppas jag fick fram nåt vettigt iaf! :wink: )
Användarens profilbild
Av amöba
Ja, det är nog att öva och öva. Jag lyckades aldrig bära Ingrid i ringsjal när hon var liten liten. Det var iofs en usel ringsjal jag hade också....

Bära på ryggen är inte så svårt som man kan tro när man försöker första gången. Har du instruktioner? Annars finns det säkert på sjalbarns startsida under instruktioner. Jag satt på knä på golvet, nästan dubbelvikt, i början när jag knöt på ryggen. Tyckte att det kändes stadigast och det var även enklare att få barnet högt upp på ryggen då. Stod jag så gled hon ner så mycket.
Användarens profilbild
Av Anso
Ringarna flyttar sig gärna när man spänner sjalen om tyget som är på din rygg inte är åtdraget. När du sätter i barnet i sjalen men fortfarande inte har sänkt ner vikten i sjalen så tar du och spänner tyget på din rygg ORDENTLIGT nere vid din midja/bröstkorg och det måste fortsätta att vara spänt när du sedan justerar tyget i ringarna.

Jag börjar med ringarna precis vid nyckelbenet eller någon cm ovanför.
Senast redigerad av Anso den sön maj 14, 2006 09:48, redigerad totalt 1 gånger.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?