Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Happy me
Ja, inte upp å ner då utan framåt förstås! :lol: :wink:

Jag vill gärna hitta en knytning som är ungefär som omslutet kryss men där barnet tittar framåt. När Saga blir större eller när vi är mycket stilla så blir hon mer otålig och vill titta åt andra hållet! Någon som kan tipsa?
Användarens profilbild
Av Ester
Hur gammal är saga?

Jag tycker inte om att sätta barnets rygg mot min mage - det är inte särskilt bekvämt för varken barn eller bärare - tycker jag då...

Men jag förstår att många sätter barnet på ryggen istället när barnet blir lite större och vill se mer.

Men det beror ju som sagt var på hur gammal hon är - ryggknyt är lite krångligare än att få till det bra fram på magen...

*svammel*
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag bär fortfarande honom inåt och det funkar bra. Han ser så mycket som han behöver se och överrumplas inte av för mycket intryck som det är lätt att få när man sitter vänd utåt.
När hon blir större kan hon sitta på ryggen istället och titta åt sidorna om hon inte gillar att åka baklänges.

Dock gillar han inte när man står still han heller, men det är nog ganska normalt.
Av Happy me
Saga blir 9 månader om 12 dagar. :)
Jo, jag vill ju knyta ryggknytning också men just för att hon ju inte kan vara den enda som inte gillar att vara mot mig när vi är mer stilla så tänkte jag att någon annan kanske har hittat en lösning? :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Nej bära framåtvänt är ingen hit.. Men du får börja träna ryggknytningar! En hög ryggknytning är super för nyfikna barn. :)

Synd att vi aldrig hade tid (?? vad gjorde vi allt mest?) att träna knytningar när jag var hos dig.
Av Happy me
Vi tog hand om barn Vd! :wink: :lol: Jag hann i alla fall prova på MT och ringisen.

Jo, jag vet ju om buddhan men någon annan slags knytning tänkte jag men det kanske blir till att klura själv! :) Ska börja öva på ryggknytning så fort jag skaffat mig en något kortare sjal tror jag! Lite långt med en 5,2 då...
Användarens profilbild
Av Anso
Happy me skrev:Vi tog hand om barn Vd! :wink: :lol: Jag hann i alla fall prova på MT och ringisen.

Jo, jag vet ju om buddhan men någon annan slags knytning tänkte jag men det kanske blir till att klura själv! :) Ska börja öva på ryggknytning så fort jag skaffat mig en något kortare sjal tror jag! Lite långt med en 5,2 då...
Gör en vanlig xomslut men sätt barnet på din höft istället då ser hon mer och du har fortfarande jättebra avlastning. Det fungerade utmäkrt för oss när Hanna var ca 10-12 månader och ville se mer av världen.
Av lillasysteryster
När L var mindre bar jag honom i dubbelt omslutetX fast framåtvänd. Det kan du ju testa om saga gillar. Inte så ergonomiskt för någon av er men inte "värre" än en babybjörn.
Användarens profilbild
Av Kristina
Man kan bära framåtvänt i dubbelX också, det är inte superbekvämt, men det funkar rätt bra och man kan sprida ut tyget mellan knävecken någorlunda. Men som dom andra som svarat så är det inget jag föredrar, jag bär hellre på ryggen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
tinaw skrev:Bära på höften rekommenderar jag i stället.
:iagree:
Användarens profilbild
Av Empy
Testa på höften! :)

Min kille är nöjd på magen vänd mot mig eller på ryggen Ibland bär jag honom i Buddha men bara korta stunder och då oftast när vi är hemma.
Av Marika
tinaw skrev:Bära på höften rekommenderar jag i stället.
JAg har nyfikna bar men har aldrig burit framåt. Bär mycket på höften under de perioderna. De har alltid varit mycket nöjad med det. HAr du en långsjal kan du göra en höftknytning (kolla under knytningar/höftkryss)som är ganska avlastande. Fast det har jag aldrig använt själv jag kör med ringsjal på höften och långsjal på mage/rygg.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?