Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mink
Jag brukar knyta x-omslut ungefär enligt det här:
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut.htm

Visst kan man väl göra så att lilla Elis sitter med ansiktet utåt istället, utan att ändra knytningen alltför mycket. Jag skulle vilja se bilder på en sån knytning, någon som vet vart det finns? :)

Jag knöt lite snabbt såhär igår:
Bild

Det var ju ganska bekvämt och Elis var nöjd, men jag vet inte om det kändes så stabilt...[/img]
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag brukar göra så om jag ska göra något snabbt, typ gå in på nån affär eller nåt... Då har jag sjalen färdigknuten (x-omslut2) och stoppar bara ner honom med ansiktet utåt men med korset mer hopdraget över hans mage så bara huvudet sticker ut...inte så lätt att förklara märker jag =)
Av TygTiger
Är det elastisk sjal du har honom i? Jag har funderat på att sätta Arvid på det viset i hoppisen eftersom han vill se sig omkring (glöm det där med att 8-veckors fortfarande inte ska ha så många intryck) och inte är riktigt nöjd i dubbelkryss även om han kan luta sig lite bakåt och vrida på huvudet. Jag har inte vågat sätta honom framåt eftersom det känns som om sjalen skulle skära in i benen då.
:?: :?:
Användarens profilbild
Av Anna
Med ansiktet utåt tror jag faktiskt det är bättre att köra x omslut 2 istället för x omslut som du gör nu. Jag tror det blir med stabilt när smokingbältet ligger ytterst och det blir också lättare att justera så att armarna ev kan komma innanför sjalen om han går med på det. Har faktiskt aldrig sett x omslut framåt tidigare, så jag är inte säker men det känns som det borde bli lite lättare att få det stadigt.
Användarens profilbild
Av Kristina
TygTiger skrev:Är det elastisk sjal du har honom i? Jag har funderat på att sätta Arvid på det viset i hoppisen eftersom han vill se sig omkring (glöm det där med att 8-veckors fortfarande inte ska ha så många intryck) och inte är riktigt nöjd i dubbelkryss även om han kan luta sig lite bakåt och vrida på huvudet. Jag har inte vågat sätta honom framåt eftersom det känns som om sjalen skulle skära in i benen då.
:?: :?:
Testa Buddha med honom, knyt omslutetX2 och så stoppar du in honom som vanligt med benen i korsen (fast framåtvänd då), sen drar du upp smokingbältet "tillsammans" med benen liksom så han har benen korsade framför sin mage. Det blir mer ergonomiskt.
Ska kika om jag hittar nån bild.
Användarens profilbild
Av mink
Men måste man ha benen innanför sjalstyget? Jag tror inte riktigt att det är Elis grej...

Tygtiger: Det är en sjal jag sytt själv, den är vävd, men lite elastisk. Elis är 14 veckor och han vill ju också titta lite...sitter han invänd somnar han bara ;)
Användarens profilbild
Av Kristina
mink skrev:Men måste man ha benen innanför sjalstyget? Jag tror inte riktigt att det är Elis grej...
Nej, man måste ingenting (man måste ju inte ens bära i sjal ;)), men det är inte riktigt ergonomiskt att ha benen hängandes.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag knyter dubbelt-X och har sonen framåt ibland. Inte så jätteergonomiskt, men han gillar det.

Sambon stoppade ner honom framåt i Ergo, men det så inet ett dugg bekvämt ut.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?